MotoNews.pl

Pierwsze jazdy Citroenem DS5

30 marca 2012

Kategoria | Pierwsze jazdy
Marka, model | ,
Citroen DS5 44

28 marca w pomieszczeniach Hotelu Bulwar, który jest częścią panoramy toruńskiej starówki, nad malowniczym brzegiem Wisły, odbyła się polska premiera samochodu Citroen DS5 połączona z krótkimi jazdami testowymi. Na wstępie głos zabrał Dyrektor Citroen Polska Jacek Trojanowski. Przedstawił analizę sprzedaży samochodów francuskiej marki i zaprezentował pojazdy linii DS. Marta Turska, odpowiadająca za działania Public Relations oraz Tomasz Mucha, szef działu szkoleń, przedstawili kolejny, trzeci model z wyjątkowej linii DS. Premierze towarzyszyła żywiołowa muzyka, która ma odzwierciedlać siłę i dynamikę, z jaką nowy produkt Citroena wchodzi na rynek.

DS5 to samochód klasy premium zaliczany do segmentu D, odznacza się nietypowym kształtem o bardzo odważnej i ciekawej stylistyce. Światowy debiut miał miejsce podczas niemieckiego salonu samochodowego „Frankfurt Motor Show 2011”. Charakterystyczne nadwozie tego 5 drzwiowego hatchbacka liczy 4,52 m długości przy szerokości 1,85 m, co oznacza, że model oznaczony cyfrą 5 jest największym oferowanym z linii DS. Sylwetką przypomina pojazd typu crossover, znajdziemy w nim również cechy nadwozia kombi oraz minivana. Design pojazdu oparty został na prototypie C-SportLounge. Zbudowany został na wspólnej płycie podłogowej grupy PSA, która posłużyła między innymi do budowy Peugeota 508. Innowacyjność i oryginalność to główne cechy inspirujące projektantów podczas tworzenia kolejnego modelu DS. Bez wątpienia cechowała ich odwaga, aby stworzyć auto klasy premium, któremu bliżej do minivana niż do luksusowej limuzyny. Chromowe listwy tworzące kształt znaku firmowego oraz podłużne reflektory zachodzące na błotniki, wyposażone w diodowe światła jazdy dziennej to elementy, które wyróżniają przednią część nadwozia nowego Citroena. Gdy patrzymy na bok pojazdu nie sposób nie zwrócić uwagi na wykończenia w postaci eleganckich listew chromowych. Górna listwa biegnie nad przednim błotnikiem aż do krawędzi drzwi; druga wzdłuż dolnej krawędzi drzwi przednich i tylnych. Słupki tylne nadwozia zostały przykryte ciemnym szkłem, co w połączeniu z linią dachu i bocznymi przetłoczeniami podkreśla dynamiczny i sportowy charakter nadwozia. Charakterystyczne dla tylnej części auta są spłaszczone chromowane końcówki układu wydechowego, diodowe lampy tylne zachodzące na błotniki oraz centralnie umieszczony chromowany znak linii DS.

Wnętrze jest kontynuacją nowoczesnej stylistyki zewnętrznej, zostało zainspirowane wnętrzem kabiny samolotu. Układ deski rozdzielczej i szerokiej konsoli centralnej jest oryginalny i tworzy asymetryczny układ, gdzie większość elementów sterowania usytuowana została po stronie kierowcy. Imponująco również wygląda konsola górna z panelem sterowania między innymi zasłonami trzech okien dachowych oraz oświetleniem wnętrza. Nietypowy wydaje się układ trzyczęściowego zestawu wskaźników, umieszczony za kierownicą, gdzie zewnętrzne części zostały mocniej wyróżnione chromowanymi obwódkami, w porównaniu ze znajdującym się w części środkowej prędkościomierzem. Bardzo dobrze prezentują się fotele przednie i kanapa tylna, ich ukształtowanie, użyte materiały oraz sposób wykończenia są syntezą komfortu i elegancji. Jednym z elementów charakteryzującym funkcjonalność pojazdu jest pojemność bagażnika, w przypadku DS5 standardowo wynosi ona 465 litrów.

Do napędu nowego modelu Citroen proponuje pięć jednostek napędowych. Dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra mocy 155 lub 200KM, dwa silniki wysokoprężne (diesel): 1,6 o mocy 112KM i 2,0 o mocy 163KM oraz prawdziwą nowość napęd hybrydowy, gdzie producentowi udało się połączyć 163 konny 2-litrowy silnik diesla z silnikiem elektrycznym o mocy 37KM. DS5 to pierwsze auto francuskiej marki, które może wykorzystywać do napędu technologię full-hybrid diesel Hybrid4. Silnik diesla napędza koła przednie, natomiast elektryczny koła tylne. Podczas poruszania się na krótkich dystansach z prędkością nieprzekraczającą 60 km/h auto posiada zdolność poruszania się przy użyciu jedynie jednostki elektrycznej. Rozwiązanie to łączy wysokie osiągi, niewielkie zapotrzebowanie na paliwo i bardzo niską emisję CO2 na poziomie 99g/km. Pojazd dostarcza użytkownikom czystej przyjemności płynącej z jego prowadzenia, komfort, jaki oferuje jest na najwyższym poziomie, jak przystało na pojazd klasy premium.

W miesiącu lutym zostały ogłoszone ceny nowego modelu, jakie będą obowiązywały na rynku polskim. Auto oferowane jest w trzech wersjach kompletacji wyposażenia Chic, So Chic i Sport Chic. DS5 w najuboższej wersji Chic napędzanej silnikiem 1,6 e-HDI o mocy 122KM z automatyczną skrzynią biegów to wydatek 99900 złotych. Citroen DS5 można nazwać autem bezpiecznym. Już w podstawowej wersji wyposażenia otrzymujemy poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe, systemy takie jak: ABS, BAS, EBD oraz ESP wspomagane Inteligentnym Systemem Kontroli Trakcji. W wyposażeniu podstawowym znajduje się również innowacyjny system CITROEN eTouch, który automatycznie potrafi nawiązać połączenie ze służbami ratowniczymi lub platformą assistance, zapewniając precyzyjną lokalizację samochodu w razie zaistnienia wypadku drogowego lub awarii. Dbałość konstruktorów o bezpieczeństwo zaowocowała uzyskaniem jeszcze przed oficjalną premierą w 2011 roku 5 gwiazdek – najwyższego rezultatu w testach Euro NCAP.

Oferta francuskiego producenta w postaci modelu DS5 adresowana jest do klientów poszukujących pojazdu innowacyjnego, wyróżniającego się na drodze i jednocześnie luksusowego. Możliwość personalizacji dzięki mnogości kolorów lakieru i tapicerki oraz dostępnych wzorów aluminiowych tarcz kół podkreśla ambicje Citroena DS5, który w niedługim czasie może stać się nowoczesnym symbolem prestiżu.

tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info Ekspert

Info-Ekspert