Trzy priorytetowe wartości marki Volvo to jakość, bezpieczeństwo i dbałość o środowisko naturalne. Nowa hybrydowa limuzyna V60 Plug-in-Hybrid oferuje doskonałą jakość wykonania, wzorowy poziom bezpieczeństwa oraz zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla na najniższym w historii firmy poziomie.
Hybryda bazująca na popularnym kombi napędzana jest przez silnik wysokoprężny o pojemności 2.4 litra i mocy 215 KM oraz silnik elektryczny generujący moc 70 KM. Duet ten może pracować w trzech trybach: Pure, Hybrid oraz Power. W wariancie Pure, kombi napędzane jest wyłącznie przez silnik elektryczny, który umożliwia pokonanie do 50 km z maksymalną prędkością 120 km/h. Opcja Hybrid w zależności od potrzeb wykorzystuje oba silniki, co pozwala przy w pełni naładowanym akumulatorze na odcinku pierwszych 100 km osiągnąć średnie zużycie oleju napędowego na poziomie 1,8 litra. Trzeci tryb Power wykorzystujący łączną moc wysokoprężno-elektrycznego duetu wynoszącą aż 280 KM w połączeniu momentem obrotowym na poziomie 640 Nm pozwala na osiągniecie pierwszych 100 km/h już po 6.1 sekundy i rozpędzenie szwedzkiego kombi do 230 km/h.
Dodatkową zaletą tego tandemu silników jest możliwość aktywowania napędu na obie osie. Po naciśnięciu przycisku AWD silnik diesla napędza koła przednie, a na koła tylnej osi przekazywana jest moc z silnika elektrycznego. Takie rozwiązanie poprawia właściwości trakcyjne na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności.
Atutem nowego Volvo jest również możliwość ładowania akumulatora przez tradycyjne gniazdo elektryczne. Czas ładowania zależy od poziomu natężenia prądu i przy 16A wynosi tylko 3,5 godziny, przy 10A o godzinę dłużej, a przy 6A czas wydłuża się do 7,5 godziny.
Wykorzystanie najnowszych technologii pozwala kierowcy (po zainstalowaniu specjalnej aplikacji na smartfonie) zdalnie sprawdzić poziom naładowania akumulatora, poziom oleju czy paliwa lub sterować ogrzewaniem postojowym. Rozwiązanie to umożliwia również automatyczne wysyłanie do autoryzowanego serwisu Volvo informacji o zużyciu elementów eksploatacyjnych, co np. pomaga optymalnie zaplanować okresowe przeglądy.
Volvo V60 Plug-in-Hybrid oferowane będzie w Polsce w najwyższym wariancie wyposażenia Summum. Cena pojazdu, która zostanie oficjalnie opublikowana do końca marca 2014 roku będzie o ok. 50-60 tys. zł wyższa od V60-tki z najmocniejszym silnikiem diesla, automatyczną skrzynią biegów i napędem AWD i oscylować będzie w granicach 260-270 tys. zł.