MotoNews.pl

Ligier i Microcar – polska premiera

14 października 2014

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
1

14 września na warszawskim Bemowie odbyła się premiera marek Ligier i Microcar. Oficjalny importer obu producentów – Minicar Polska Sp. z o. o. oferuje polskim klientom micro samochody, które mogą prowadzić osoby od 14 roku życia posiadający prawo jazdy kategorii AM.

W gamie polskiego importera znajdziemy dwa modele: Ligier JS 50 oraz Microcar Due oferowane w kilku wersjach.

Ligier JS 50 to dwuosobowy, trzydrzwiowy hatchback o atrakcyjnym designie zewnętrznym. Kabina Ligiera zapewnia komfortowe warunki podróżowania dla dwóch osób, które mogą zabrać ze sobą od 320 do 620 litrów bagażu. JS 50 występuje w dwóch wariantach wyposażenia: Club i Elegance. Wersja Club wyceniona na 49 990 zł wyposażona jest standardowo w 15-calowe aluminiowe tarcze kół, przyciemnione tylne szyby, podgrzewane lusterka boczne i szybę przednią, zdalnie sterowany zamek centralny, komputer pokładowy, regulowaną na wysokość trójramienną kierownicę, skóropodobną tapicerkę foteli oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z dwoma głośnikami. Za dopłatą możemy doposażyć naszego mikrusa w poduszkę powietrzną dla kierowcy, klimatyzację, system multimedialny oraz dach i deskę rozdzielczą w kolorze w innym niż nadwozie.

Wariant Elegance charakteryzuje się odmiennym wyglądem zewnętrznym – inne 15-calowe aluminiowe felgi, przednie światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED oraz światła przeciwmgielne. Wewnątrz dodatkowo znajdziemy dwukolorową tapicerkę, wnętrze wykończone w kolorze czarny heban z chromowanymi dodatkami oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z czterema głośnikami. Wersja Elegance jest o 5 000 zł droższa od wariantu Club.

Ligiery wyposażone są w automatyczną skrzynię biegów i małolitrażowy silnik wysokoprężny. Diesel o pojemności 505 cm3 dysponuje mocą 4 kW i momentem obrotowym 17 Nm. Wartości te pozwalają na rozpędzenie ważącego zaledwie 400 kg pojazdu do prędkości 45 km/h i uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,57 l/ 100 km. Za 5400 zł możemy wyposażyć francuskiego hatchbacka w jednostkę DCI Revolution o takiej samej mocy, większym momencie obrotowym – 26 Nm i niższym zapotrzebowaniu na olej napędowy – 2,5 l/ 100 km.

Te same dwucylindrowe silniki wykorzystano do napędu modeli Microcar Due. Podobnie jak Ligiery przeznaczone są dla dwóch osób, ale dysponują znacznie mniejszą przestrzenią bagażową – od 280 do 340 litrów. Pojazdy Due dostępne są w czterech wersjach wyposażenia: Initial, Dynamic, Premium oraz Fun. Bazowy wariant Initial kosztujący 38 500 zł wyposażony jest w przyciemniane szyby, reflektory tylne wykonane w technologii LED, regulowaną na wysokość kolumnę kierownicy oraz elektrycznie regulowane szyby. Droższa o 7 499 zł wersja Dynamic posiada dodatkowo: lakier metalizowany, ogrzewanie tylnej szyby i zamek centralny. Wariant Premium został wyceniony na 49 999 zł i oferuje wyposażenie z wersji Dynamic oraz dodatkowo: wykończenie dachu oraz bocznych pasów w kolorze czarnym, przyciemnianą szybę tylną, radioodtwarzacz z dwoma głośnikami, zdalnie sterowany zamek centralny, aluminiową gałkę dźwigni zmiany biegów, wykończenie deski rozdzielczej w kolorze karoserii i półkę w bagażniku. Topowa odmiana Fun przygotowywana i wyceniana jest według indywidualnego zamówienia. Możemy wybrać inny system multimedialny, kolor karoserii, zmienić wygląd zewnętrzny pojazdu poprzez zmianę kół, świateł lub ozdobnych oklein, a nawet zmodyfikować układ wydechowy i hamulcowy.

Oferta Minicar Polska Sp. z o. o. to ciekawa propozycja na polskim rynku motoryzacyjnym skierowana do młodych ludzi potrzebujących indywidualnego środka transportu będącego alternatywną np. dla skuterów. W ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy okaże się z jakim zainteresowaniem polskich klientów spotkają się francuskie mini samochody i czy warszawskiemu importerowi uda się zagospodarować kolejną niszę na rodzimym rynku motoryzacyjnym.

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert

Info-Ekspert