Nowe Porsche Cayenne jest znacznie bardziej kompaktowe w porównaniu z poprzednią wersją. Tuner Hamann Motorsport postanowił nadać mu nieco bardziej atletyczny wygląd, przygotowując specjalne elementy nadwoziowe dla niemieckiego SUVa, a oprócz tego zadbał o nowe felgi i wydający potężne dźwięki układ wydechowy. Hamann oferuje także zwiększenie osiągów dla modeli Cayenne napędzanych silnikiem diesla.
Porsche Cayenne w wersji fabrycznej wygląda bardzo sportowo, jednak Hamann uznał, że można by jeszcze bardziej podkreślić jego “mięśnie”. Dodano więc fartuch przedni z dodatkowymi wlotami powietrza i zintegrowanymi światłami dziennymi LED. Maska silnika z wyraźnym wybrzuszeniem tzw. powerdome została wykonana z włókna węglowego. Boki Cayenne ozdobiono fartuchami o nowym kształcie. Hamman udekorował również tył SUVa za pomocą elementów własnego projektu. Jest to trzyczęściowy spojler tylny z czterema końcówkami rur wydechowych ze stali nierdzewnej wydających imponujący ryk charakterystyczny dla sportowego układu wydechowego. Tuner bowiem, oferuje również taki układ wydechowy dla Cayenne z silnikami V6 i V8.
Hamann zaproponował także spory wybór 23-calowych felg z lekkich stopów, które idealnie pasują do Cayenne. Pojazd porusza się na oponach o wymiarach 315/25 R23.
Dla Cayenne fabrycznie wyposażonego w zawieszenie pneumatyczne tuner proponuje również zastaw obniżający pojazd o ok. 35 mm.
Jednostka kontrolna silnika w modelach Porsche Cayenne Diesel może zostać zoptymalizowana, dzięki czemu moc jednostki napędowej zwiększa się z 240 KM do 275 KM w zakresie 4000 – 4400 obr./min., a maksymalny moment obrotowy z 550 do 620 Nm w zakresie 2000 – 2250 obr./min.
We wnętrzu kabiny dodano kilka ozdobników w postaci wykończonych aluminium pedałów gazu, hamulca i sprzęgła i specjalnych dywaników z czarnego weluru z logo Hamanna wyszytym srebrną nicią.