VW Jetta – którego najnowsza wersja została w jeszcze większym stopniu niż poprzednio przystosowana do potrzeb amerykańskich klientów – jest już bestsellerem w USA. A producent właśnie przedstawił kolejną światową premierę modelu reprezentującego nieco wyższą klasę. Kolejnym pojazdem specjalnie stworzonym na potrzeby nabywców w USA jest nowy Passat. Jest większy, wygodniejszy, zużywa mniej paliwa i reprezentuje lepszą jakość niż kiedykolwiek przedtem, jak zapewnia Volkswagen. O technologię i stylistykę zadbali Niemcy, kierunek koncepcji wyznaczył Volkswagen of America. Sedan będzie produkowany w amerykańskiej fabryce w Chattanooga, w stanie Tennessee. Na rynku pojawi się w połowie sierpnia.
Wersją podstawową napędza 5-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 170 KM (125 kW). Poza tym dostępny jest ekonomiczny „clean diesel” TDI o mocy 140 KM (102 kW) i 6-cylindrowy silnik benzynowy VR6 o mocy 280 KM (206 kW), który występuje w parze z dwusprzęgłową przekładnią DSG (w tym połączeniu sprint do 100 km/h zajmuje Passatowi 6,5 sekundy).
Mimo, że nowy Passat oferuje więcej przestrzeni we wnętrzu i jest bardziej komfortowy, producent obniżył cenę w porównaniu z poprzednią wersją. Nowy model w wariancie podstawowym ma kosztować ok. 20 000 dolarów amerykańskich (ostateczne ceny zostaną ogłoszone w marcu). Volkswagen chwali się, że trudno będzie znaleźć pojazd na podobnym poziomie technologicznym i jakościowym i o takich wymiarach (4 868 mm długości, 1835 mm szerokości) oferowany za porównywalną cenę.
Volkswagen of America będzie sprzedawać Passata w trzech wersjach wyposażeniowych: S, SE i SEL. Wersja podstawowa S dysponuje m.in. systemem monitorowania ciśnienia w oponach, systemem ESP, ABSem z asystentem hamowania, systemem wspomagania ruszania pod górę Hill Climb Assist (zarówno w wariancie z przekładnią manualną, jak i DSG), sześcioma poduszkami powietrznymi, klimatyzacją i elektronicznym systemem utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej.
Nowy, amerykański Passat ma bardzo przestronne wnętrze (rozstaw kół teraz wynosi 2803 mm), co docenią zwłaszcza pasażerowie siedzący na bardzo wygodnej, tylnej kanapie. Volkswagen chce w ten sposób zyskać przewagę nad swoją japońską konkurencją w USA.