Wczoraj podczas North American International Auto Show zadebiutował nowy koncept koncernu KIA – minivan o nazwie KV7, stworzony przez amerykańskie studio projektowe marki. KV7 ma być nowoczesnym minivanem, służącym nie tylko rodzinom, ale także np. grupom przyjaciół poszukujących przygód.
Koncept ten odróżnia się od typowych vanów, dostępnych na rynku, które zwykle mają klinowaty kształt przedniej części i mocno pochylone przednie szyby. Projektanci najwyraźniej szukali inspiracji w pudełkowatych kształtach, podobnie jak miało to miejsce w przypadku modelu Soul. Jak sami twierdzą natchnieniem były dla nich smukły zarys smartfonu i elegancja klasycznych walizek. Dość niecodzienne źródło inspiracji, trzeba przyznać.
KV7 ma 4873 mm długości i 2032 mm szerokości, szeroki rozstaw kół, a słupki A ustawione są bardziej pionowo niż w przypadku tradycyjnych minivanów. Opony zamontowano na 20-calowych felgach. Najbardziej wyróżniającą cechą KV7 są tylne drzwi od strony pasażera, które unoszą się ku górze, jak w Gullwingu. Przednie drzwi od strony pasażera nie mają słupka, więc w sumie osoby wchodzące do KV7 będą mogły się niezwykle łatwo i wygodnie dostać do środka kabiny.
Wnętrze ma dość futurystyczny charakter. Specjalne fotele obracają się o 360 stopni, w tyle trzy z nich zgrupowano wokół niewielkiego stolika. Do wykończenia kabiny użyto wełny i sfilcowanych materiałów, a także drewna tekowego z odzysku, którym wyłożono podłogę.
Gdy pojazd zostaje uruchomiony cała deska rozdzielcza przesuwa się o ok. 15 cm w kierunku kierowcy, dzięki czemu ma on w zasięgu ręki wszystkie wskaźniki i przełączniki oraz wielofunkcyjny wyświetlacz. System informacyjno-rozrywkowy, klimatyzację i system nawigacji kontroluje się za pomocą komputerowej myszki umieszczonej na desce rozdzielczej. Pasażerowie z tyłu dysponują własnym interfejsem w formie dotykowego wyświetlacza komputerowego zamontowanego na blacie stolika między trzema fotelami. KV7 dysponuje połączeniem Wi-Fi, dzięki czemu zarówno osoby siedzące z przodu, jak i z tyłu mogą korzystać z Internetu.
Ostatni element odróżniający KV7 od innych minivanów kryje się pod maską – koncept napędzany jest przez nowy, 2-litrowy, turbodoładowany, silnik GDI Theta II o mocy 285 KM, współpracujący z 6-biegową przekładnię automatyczną, który – jak twierdzi producent – oferuje osiągi charakterystyczne dla jednostki V6 przy niezwykłej oszczędności w zużyciu paliwa.