MotoNews.pl

G-Power Hurricane GS, najszybszy pojazd napędzany LPG

12 stycznia 2011

Kategoria | G-Power  Tuning
Marka, model | , ,
M5 Hurricane GS 4

G-Power znane jest z tuningu prowadzącego do niezwykłego wzrostu mocy silników, co potwierdzone zostało kilkoma światowymi rekordami. Okazuje się jednak, że tuner na równi z osiągami ceni sobie ochronę środowiska i naturalnych zasobów. G-Power stawia sobie za cel, by wzrost mocy nie wiązał się ze znacznym zwiększeniem zużycia paliwa, a także eksperymentuje z napędami alternatywnymi wobec tradycyjnych silników benzynowych.

W modelu G-Power M5 Hurrciane GS opartym o BMEW M5 tuner dokonał naprawdę ciekawej konwersji. Zamontowano w nim instalację gazową , a jednocześnie zwiększono moc do 660 KM, a maksymalny moment obrotowy do 650 Nm (dzięki uzupełnieniu 5-litrowego silnika V10 o dwa kompresory ASA T1-313).

Pojazd porusza się na oponach Michelina 255/35 ZR 20 i 285/30 ZR 20 z 20-calowymi felgami Silverstone Clubsport. Wyposażono go także w wyczynowy układ hamulcowy, sportowe zawieszenie typu coil-over z możliwością wyboru jednego z 9 ustawień i zmienną regulacją wysokości.

Ósmego września zeszłego roku na opuszczonym odcinku autostrady w pobliżu siedziby G-Power w niemieckim Autenzell przeprowadzono ostateczny test maksymalnej prędkości, jaką może rozwinąć M5 Hurricane GS z napędem LPG. Padł kolejny rekord – ponieważ pojazd rozpędził się do 333 km/h. Inne osiągi są równie imponujące, np: przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,6 sekundy, do 200 km/h w 11,4 sekundy.

Koszt zamontowania bi-kompresorowego systemu G-Power SK II, łącznie z konwersją na LPG w BMW M5 to 33 571 euro netto. Zestaw felg Silverstone Clubsport to dodatkowy wydatek w postaci 7635 euro netto.

Zdjęcia: G-Power