W zeszłym roku pojawiła się w USA, teraz możemy się nią cieszyć także w Europie: nowa Jetta. W ofercie Volkswagena Jetta, mierząca 4,64 m długości mieści się między Golfem (4,2 m długości) a Passatem (4,77 m długości). Wizualnie odróżnia się także w końcu od kompaktowego bestellera, Golfa. Projektanci zajęli się nie tylko wyglądem zewnętrznym, wnętrze kabiny także jest zupełnie nowe i przestronniejsze, dzięki szerszemu rozstawowi kół. Na rodzimym, niemieckim rynku za nowy model zapłacić będzie trzeba przynajmniej 20 900 euro. Ciekawe, czy u nas powtórzy sukces amerykański, gdzie jest najlepiej sprzedającym się modelem producenta europejskiego (co roku w USA sprzedawanych jest do 110 000 egzemplarzy tego modelu).
VW Jetta w wersji europejskiej dostępna jest z silnikami TDI i TSI oraz dwusprzęgłową przekładnią DSG. Wśród jednostek TDI mamy 1,6-litrową o mocy 105 KM/77 kW (w wersji BlueMotion zużywa tylko 4,2 l oleju na 100 km emitując przy tym 109 g CO2 na km) oraz wariant o mocy 140 KM/103 kW. Spośród jednostek benzynowych najpierw dostępny będzie 1,2 TSI o mocy 105 KM/77 kW (ten benzynowy silnik turbo z wtryskiem bezpośrednim zużywa 5,3 l paliwa na 100 km i emituje 123 g CO2/km), Jetta wyposażona w tę jednostkę może się rozpędzić do 190 km/h. Do końca roku pojawią się jeszcze trzy inne warianty o mocy 122 KM/90kW, 160 KM/118 kW i 200 KM/147 kW.
Jedynie TSI o mocy 105 KM nie będzie mógł występować w opcjonalnym połączeniu ze skrzynią DSG.
VW Jetta będzie oferowany w następujących wersjach wyposażeniowych:
- Trendline – poziom podstawowy. Obejmować będzie m.in: sześć poduszek powietrznych (osiem w opcji), pięć zagłówków zoptymalizowanych pod kątem bezpieczeństwa (chroniących przed urazami kręgosłupa wynikającymi z gwałtownego przyspieszenia lub zahamowania w czasie jazdy), automatyczny system wykrywania niezapiętych pasów bezpieczeństwa, wspomaganie ruszania pod górę Hill Climb Assist, ABS z asystentem hamowania, ESP, lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane, klimatyzację, czujnik temperatury na zewnątrz ostrzegający przez mrozem, czy wielofunkcyjny wyświetlacz.
- Comfortline – w Niemczech ceny za tę wersję rozpoczynać się będą od 22 600 euro (Jetta 1.2 TSI, 105 KM) W ramach tego pakietu możemy spodziewać się chromowanych akcentów na kratce atrapy chłodnicy, 16-calowych, 5-ramiennych felg Navarra, kieszeni do przechowywania drobiazgów umieszczonych w tylnej części oparć przednich foteli, środkowych podłokietników (ten z przodu ze schowkiem), foteli z możliwością ustawienia w ośmiu pozycjach, radioodbiornika z odtwarzaczem płyt CD, chromowanych wykończeń we wnętrzu oraz tzw. małego pakietu skórzanego (czyli skórzanych obić na kierownicy, gałce zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego). Do standardowych elementów w tej wersji wyposażenia należą także czujniki parkowania Park Pilot z przodu i z tyłu.
- Highline: oferowana w połączeniu z silnikami TSI o mocy przynajmniej 122 KM lub każdą z jednostek TSI (ceny na rynku niemieckim odpowiednio: od 24 575 euro i 25 875 euro). Dodatkowe elementy wchodzące w skład tego wariantu wyposażeniowego to 17-calowe felgi z lekkich stopów (10-ramienne, typu Porto), więcej chromowanych elementów nadwozia, system czyszczenia reflektorów i światła przeciwmgielne z funkcją doświetlenia zakrętów.