MotoNews.pl

Mercedes-Benz SLK nowej generacji

14 stycznia 2011

Kategoria | Premiery
Mercedes-Benz SLK nowej generacji

Mercedes-Benz zaprezentował wreszcie oficjalnie trzecią generację modelu SLK. W roadsterze w wydaniu na rok 2012 debiutuje także panoramiczny dach Magic Sky Control, który można przyciemniać lub rozjaśniać za przyciśnięciem odpowiedniego guzika. Napęd stanowią 4- i 6-cylindrowe silniki pozwalające zaoszczędzić nawet do 25% paliwa w porównaniu z poprzednimi wersjami, a w standardowej specyfikacji znalazła się także funkcja ECO Start/Stop. We wnętrzu zastosowano wykończenia z matowego aluminium oraz (opcjonalnie) z drewna orzechowego i jesionu. Do ciekawych elementów wyposażenia kabiny należą: oryginalne oświetlenie, obicia foteli ze skóry odbijającej ciepło słoneczne oraz system AIRSCARF ogrzewający pasażerów na wysokości karku (ten system był dostępny już w poprzedniej wersji).

Na początku w salonach sprzedaży dostępne będą trzy warianty SLK napędzane nowymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Czterocylindrowe jednostki o pojemności 1796 cm sześciennych w SLK 200 BlueEFFICIENCY i SLK 250 BlueEFFICIENCY rozwijają moc 184 KM/135 kW i 204 KM/150 kW.

SLK 200 BlueEFFICIENCY jest obecnie najbardziej ekonomicznym roadsterem w swoim segmencie. W połączeniu z opcjonalną, 7-biegową przekładnią automatyczną 7G TRONIC PLUS zużywa 6,1 l benzyny na 100 km, emitując przy tym 142 g CO2 na km. Model ten rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 237 km/h (240 km/h w przypadku skrzyni manualnej).

SLK 250 BlueEFFICIENCY standardowo wyposażony jest w przekładnię 7G-TRONIC PLUS. Konsumuje 6,2 l paliwa na 100 km, emitując 144 g CO2 na 100 km. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna, jaką może rozwinąć, to 243 km/h.

Silnik V6 w SLK 350 BlueEFFICIENCY osiąga moc 306 KM/225 kW przy pojemności 3498 centymetrów sześciennych, której używa, by wskazówka prędkościomierza zatrzymała się na 100 km/h po ruszeniu z miejsca w ciągu 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Zużycie paliwa w tym modelu kształtuje się na poziomie 7,1 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 167 g/km. Silnik V6 został zaprojektowany na nowo i posiada wtrysk bezpośredni trzeciej generacji.

Nowy Mercedes SLK dostępny jest w trzech wersjach zawieszenia: konwencjonalnej ze stali, sportowej z usztywnionymi sprężynami i amortyzatorami oraz w wariancie z pakietem Dynamic Handling (Zawieszenie z systemem ciągłej regulacji amortyzatorów, plus system Direct Steer oferujący zmienny, uzależniony od kąta skrętu kierownicy, stopień przełożenia układu kierowniczego i zapewniający bardziej bezpośrednią rekcję układu jezdnego podczas pokonywania zakrętów. W skład pakietu wchodzi także hamulec momentu wektorowego (Torque Vectoring Brake) dbający o większą przyczepność na zakrętach. Funkcja ta wyraźnie poprawia zwrotność i czynne bezpieczeństwo w obszarze granicznym.).

A skoro o bezpieczeństwie mowa – nowy Mercedes-Benz SLK posiada cały szereg najnowszych systemów ochronnych, w tym Attention Assist rozpoznający senność u kierowcy. Monitoruje on zachowanie kierowcy sprawdzając ponad 70 parametrów dotyczących nie tylko zachowań ryzykownych, czyli ostatniego etapu zasypiania, lecz również reakcji rutynowych. Po automatycznym stworzeniu profilu kierowcy i porównaniu go ze standardowymi danymi decyduje o tym, czy nadać ostrzegawczy sygnał dźwiękowy i wyświetlić komunikat na tablicy rozdzielczej. Oprócz tego elementem wyposażenia opcjonalnego nowego SLK jest system PRE-SAFE® chroniący osoby znajdujące się w samochodzie poprzez szybkie napinanie pasów bezpieczeństwa, które zmuszają kierowcę i pasażera jeszcze przed zbliżającą się kolizją do zajęcia optymalnej pozycji siedzącej, tak aby rozwijające się poduszki powietrzne mogły ich jak najlepiej ochronić. Jeśli to konieczne, PRE-SAFE zmienia też ustawienia fotela pasażera obok kierowcy i pojedynczych foteli z tyłu pojazdu wyposażonych w elektryczną regulację oraz, jeśli auto zacznie wpadać w poślizg, zamyka automatycznie otwierany dach.

Europejscy klienci będą mogli zamawiać nowego Mercedesa SLK począwszy od 17 stycznia, ceny brutto na rynku niemieckim to: 38 675 euro za SLK 200 BlueEFFICIENCY, 44 256 euro za SLK 250 BlueEFFICIENCY i 52 300 euro za SLK 350 BlueEFFICIENCY. Z okazji wprowadzenia na rynek nowej generacji SLK Mercedes-Benz przygotował także specjalny model o nazwie Edition1, z nadwoziem w kolorze „szarości lodowca” i bogatym wyposażeniem (dach panoramiczny, pakiet Dynamic Handling, pakiet stylizacyjny AMG, tapicerka we wnętrzu z dwukolorowej skóry nappa, AIRSCARF, specjalne oświetlenie kabiny). Będzie kosztować o 8490 do 8990 euro więcej niż model bazowy.

Zdjęcia: Mercedes-Benz, opracowanie: BM