MotoNews.pl

Nowe BMW X1 xDrive28i z BMW TwinPower Turbo

19 stycznia 2011

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
BMW X1 xDrive28i 4

Na rynku wiosną tego roku zadebiutuje nowa generacja BMW z 2-litrowymi silnikami benzynowymi. Pierwszym modelem reprezentującym tę kategorię jest nowe BMW X1 xDrive28i. Wyposażono je w pierwszą, 4-cylindrową jednostkę benzynową z technologią BMW TwinPower Turbo, która zapewnia więcej mocy przy obniżonym zużyciu paliwa. Silnik ma 245 koni mechanicznych (180 kW) mocy i rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm. 2-litrowa jednostka została wyposażona w dwukanałową sprężarkę twin-scroll, wtrysk bezpośredni drugiej generacji High Precision Injection i najnowszą, zaawansowaną wersję systemu sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego w rozrządzie silnika Valvetronic.

Zużycie paliwa w nowym, europejskim cyklu jazdy w przypadku nowego silnika to 7,9 l na 100 km (o 1,5 l mniej niż w poprzedniej wersji). Emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 183 g/km (może nie jest to zbyt imponujący wynik, ale mimo wszystko producent obniżył ja o 38 g/km w porównaniu z poprzednim wariantem).

Standardowo nowe BMW X1 xDrive28i zostanie zaopatrzone w 6-biegową przekładnię manualną. Opcjonalnie klienci będą mogli wybrać 8-biegową skrzynię automatyczną. W modelach z przekładnią manualną będzie można także zastosować funkcję Auto Start-Stop.

Nowe BMW X1 przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 6,1 s, gdy jest wyposażone w skrzynię ręczną i w 6,5 sekundy, gdy korzysta z przekładni automatycznej (to o 0,3 sekundy mniej niż w przypadku poprzedniej wersji modelu).

Do standardowego wyposażenia należeć będzie także inteligentny napęd na wszystkie koła xDrive skalibrowany, by zoptymalizować dynamikę jazdy. Opcjonalnie dostępny będzie układ Performance Control reagujący na zachowanie BMW X1 na zakrętach. W razie potrzeby układ błyskawicznie reguluje moment napędowy na poszczególnych kołach poprzez odpowiednie ich przyspieszanie lub hamowanie. Pozwala to na większą dynamikę jazdy na zakrętach oraz zapewnia możliwie najlepszą trakcję oraz stabilność kursu.

Po raz pierwszy w serii X dostępny będzie także pakiet M Sports (dla wszystkich wersji silnikowych), na który składają się m.in. specjalne komponenty zawieszenia, nadwozia i wyposażenia wnętrza i pakiet poprawiający aerodynamikę.

Zdjęcia: BMW, opracowanie: BM