W kwietniu tego roku na europejskim ryku pojawi się specjalna edycja Porsche bazująca na modelu Carerra z 3,6-litrowym silnikiem o mocy 345 KM/254 kW. Będzie nosić nazwę 911 Black Edition, a producent zaoferuje ją w dwóch wariantach Coupé i Cabriolet. Oczywiście zgodnie z nazwą, klienci będą mogli nabyć limitowaną edycję modelu 911 w każdym kolorze nadwozia, pod warunkiem, że będzie to czarny. Jedyną odmianą może być dostępny w opcji metaliczny odcień bazaltowej czerni zamiast zwykłego, matowego lakieru. Dach kabrioletu również zostanie wykonany z czarnej tkaniny. Do tego zestaw 19-calowych felg 911 Turbo II, odsłaniających widok na czarne – a jakże – czterotłoczkowe zaciski hamulcowe. Przednią szybę przyciemniono w górnej części.
We wnętrzu zamontowano osłony na progi drzwiowe ze stali nierdzewnej z logo „Black Edition”, sportową kierownicę, czarną deskę rozdzielczą i konsolę oraz specjalną plakietkę na schowku na rękawiczki, potwierdzającą przynależność pojazdu do limitowanej edycji. Kabina została wykończona czarną tapicerką, fotele częściowo obito skórą, opcjonalnie można zamówić także całkowicie skórzane obicia. Pasażerowie mogą korzystać z systemu audio surround marki Bose z trzynastoma głośnikami (dwunastoma w kabriolecie) i aktywnym subwooferem. Kierowcy jazdę ułatwi centralny system informacji i komunikacji Porsche Communication Management i nawigacja GPS, a także asystent parkowania, elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej, czujniki deszczu i lusterka zabezpieczające przed oślepieniem.
Porsche 911 Black Edition, jak już wspomnieliśmy na początku, korzystać będzie z 6-cylindrowego silnika z Carrery o mocy 345 KM. W połączeniu z 6-biegową przekładnią pozwala obu wariantom rozpędzić się do 289 km/h. Coupe przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy, zużywając przy tym 10,3 l paliwa na 100 km, a kabriolet w 5,1 sekundy, pochłaniając jedynie 1/10 l paliwa więcej.
Opcjonalnie Black Edition może zostać wyposażony w dodatkowe urządzenia dostępne dla modeli Carrera, takie jak: dwusprzęgłowa skrzynia PDK, pakiet Sport Chrono Plus, aktywne zawieszenie PASM i ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake.
Seria zostanie ograniczona do 1911 egzemplarzy. Ceny na rynku niemieckim to 85 538 euro za coupe i 96 843 euro za kabriolet.