Pagani Automobili w końcu opublikowało dziś oficjalne zdjęcia i specyfikację swojego najnowszego modelu o nazwie Huayra. Pojazd kryje pod maską jednostkę V12 bi-turbo M158 marki Mercedes-AMG o pojemności 6 litrów, mocy ponad 700 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. Producent nie potwierdził jeszcze dokładnych wartości mocy i momentu obrotowego silnika. Wiemy natomiast, że zapewnia optymalne parametry pracy nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych – np. przy temperaturze plus 50 stopni Celsjusza, co potwierdzono testami w amerykańskiej Dolinie Śmierci. Moc przekazywana jest na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej, zautomatyzowanej skrzyni sekwencyjnej AMT. Osiągi Pagani Huayra są imponujące: 370 km/h prędkości maksymalnej i 3,3 sekundy od 0 do 100 km/h.
Pagani Huayra mierzy 4605 mm długości, 1169 mm wysokości, 2036 mm szerokości, a jego koła rozstawione są w odległości 2795 mm. Pojazd waży 1350 kg, a masę rozłożono między osiami w stosunku 44 :56.
Huayra ma kadłub typu monocoque wykonany z włókna węglowego i tytanu, unoszone ku górze drzwi typu „gull-wing” oraz klatkę bezpieczeństwa wykonaną z różnych materiałów kompozytowych. Tytanowy układ wydechowy waży mniej niż 10 kg.
Producent nie podał szczegółów dotyczących systemów bezpieczeństwa wykorzystanych w Pagani Huayra, jednak zapewnił, że będą one reprezentowały poziom zgodny z regulacjami prawnymi obowiązującymi na rynku europejskim i amerykańskim.
Nie ujawniono również pełnego cennika, ale prawdopodobnie Huayra będzie kosztować około miliona euro.