MotoNews.pl

Nissan GT-R 2012

04 lutego 2011

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Nissan GT-R 2012 15

Na rynek amerykański wchodzi właśnie czwarta edycja Nissana GT-R oferowana w nowych kolorach nadwozia, z nowymi felgami i – co najważniejsze – z silnikiem o większej mocy. Oprócz tego do linii GT-R dołączy nowy „Black Edition” – ze specjalnie wykończonym wnętrzem.

3,8-litrowa jednostka napędowa V6 biturbo generuje teraz 530 koni mechanicznych mocy (poprzednio było to 485 KM) i maksymalny moment obrotowy 608 Nm (w poprzedniej wersji 588 Nm). Modyfikacje silnikowe uzupełniono o poszerzenie kanałów dolotowych i zamontowanie rur wydechowych o większym przekroju.

Nissan GT-R 2012 ma też nadwozie o nieco lepszym współczynniku oporu powietrza (0,26 zamiast 0,27), z odświeżoną przednią częścią wyróżniającą się podwójnymi, opływowymi „płetwami” i zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED. Tył pojazdu także delikatnie zmodyfikowano. Klienci będą mogli wybrać także dwa nowe kolory lakieru nadwozia: perłowy ciemnoniebieski i intensywną czerń, która zastąpi obsydianową czerń oferowaną w poprzednim modelu.

GT-R posiada także nowe, lekkie, 20-calowe felgi z lekkich stopów marki Rays w ciemnym kolorze. Black Edition będzie mieć za to specjalne, pobłyskujące metalicznie, czarne felgi Rays o sześciu ramionach (modele Premium wyposażono w felgi 10-ramienne).

We wnętrzu znajdziemy nowe detale z włókna węglowego i nowe materiały wykończeniowe oraz sportowe fotele kubełkowe. Black Edition będzie się dodatkowo wyróżniać dzięki czerwono-czarnym fotelom Recaro, obitym skórą i czerwono-czarnej tapicerce i pozostałym elementom wykończeniowym.

Nissan GT-R 2012 korzysta ze znanej już platformy Premium Midship, dzięki której można było w nim zastosować system napędu 4×4 ATTESA E-TS z zaawansowaną kontrolą trakcji w całym zakresie elektronicznego rozdziału momentu obrotowego. ATTESA E-TS jest obecnie jednym z najlepszych inteligentnie sterowanych systemów napędu na wszystkie koła. W tym systemie nawet 50% siły napędowej może zostać przeniesione z osi tylnej na przednią.

Dzięki przełącznikom umieszczonym w centrum deski rozdzielczej kierowca może regulować tryb zmiany biegów, pracę amortyzatorów i układu dynamicznej kontroli stabilności pojazdu, wybierając jeden z trzech programów jazdy: normalny, specjalny lub „R”, zapewniający najlepszą kontrolę. W zawieszeniu GT-R wykorzystano regulowane amortyzatory DampTronic marki Bilstein, a układ hamulcowy polega na komponentach Brembo z tarczami przednimi o średnicy powiększonej do 15,4 cala (poprzednio 15 cali).

Zdjęcia: Nissan, opracowanie: BM