Dodge ogłosił, że wypuści na rynek amerykański limitowaną edycję modeli Challenger R/T Classic i SRT8® 392 z nadwoziem polakierowanym na kolor o sugestywnej nazwie „Green with Envy” („zielony z zazdrości”). Obie wersje Challengerów na rok 2011 zostały odświeżone pod kątem stylistycznym i technologicznym.
Produkcja modeli Green With Envy Challenger 2011 rozpocznie się już w tym miesiącu w kanadyjskiej fabryce Dodgea w Brampton, a klienci otrzymają pierwsze egzemplarze pod koniec pierwszego kwartału tego roku.
DODGE CHALLENGER R/T CLASSIC 2011
Nowy Dodge Challenger R/T Classic zyskał usportowione zawieszenie i więcej mocy płynącej z 5,7-litrowego silnika V8 HEMI w ramach standardowego wyposażenia. Limitowana edycja Green With Envy oprócz zielonego nadwozia będzie posiadać dwa, biegnące wzdłuż pojazdu pasy w kolorze matowej czerni (standardowo) lub bieli (opcjonalnie). Zaopatrzono ją w specjalne felgi, a we wnętrzu zastosowano obicia foteli ze skóry nappa oraz zamontowano konsolę środkową z zielonymi akcentami.
Legendarny, 5,7-litrowy silnik V8 HEMI V-8 odznacza się mocą 375 KM w połączeniu ze standardową, 6-biegową przekładnią manualną Tremec lub 372 KM z opcjonalną, 5-biegową skrzynią Auto Stick.
Do wyposażenia standardowego Dodge’a Challengera R/T Classic należą także specjalne plakietki z napisem “Challenger” i „R/T”, klasyczna kratka atrapy chłodnicy z wzajemnie krzyżujących się prętów tworzących otwory przypominające kształt jaja, reflektory HID, podgrzewane fotele przednie, sześć głośników Boston Acoustics z 276-watowym wzmacniaczem, sportowy układ kierowniczy, okładziny szczęk hamulcowych i amortyzatory oraz opony P245/45R20 Goodyear Eagle F1 Super Car.
DODGE CHALLENGER SRT8 392 2011
Lakier Green With Envy to nie jedyna nowość w Dodge’u Challangerze SRT8 392. Pod jego maskę powraca powiem legendarna jednostka napędowa o pojemności 392 cali sześciennych (stąd nazwa modelu).
Challenger SRT8 będzie także posiadać dwa czarne pasy biegnące wzdłuż nadwozia, 20-calowe, 5-ramienne felgi SRT i fotele SRT obite ciemną skorą. Jego sercem jest silnik o mocy 470 KM i maksymalnym momencie obrotowym 637 Nm. W modelach z przekładnią automatyczną Challenger SRT8 będzie dodatkowo korzystać z technologii Fuel Saver zmniejszającej zużycie paliwa – wprowadza ona możliwość korzystania jedynie z czterech cylindrów jednostki napędowej lub wszystkich ośmiu, jeśli jest to konieczne.