MotoNews.pl

Novitec Rosso Race 606, czyli nieco inne Ferrari California

15 lutego 2011

Kategoria | Novitec  Tuning
Marka, model | ,
Novitec Rosso Race 606 3

606 KM / 446 kW uzyskiwane z 8-cylindrowego, turbodoładowanego silnika, prędkość maksymalna 325 km/h i ultrasportowe nadwozie z komponentami z włókna węglowego dopasowanymi niczym aerodynamiczna, druga skóra: Novitec Rosso Race 606 oparte o model Ferrari California będzie świętować swoją światową premierę podczas tegorocznego Geneva Motor Show.

Sercem tego supersamochodu jest turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4,3 litra, który specjaliści z Novitec Rosso przystosowali specjalnie na potrzeby tego pojazdu. Elementami systemu kompresorowego są m.in. kompresor mechaniczny o doładowaniu 0,4 bara i intercooler typu „water to air” oraz nowy przewód wlotowy i większe wtryski paliwa. Tuningowi poddano także elektronikę jednostki napędowej. Novitec Rosso Race 606 odznacza się mocą 606 KM/446 kW przy 7900 obr./min. (standardowa moc Ferrari California to 460 KM/338 kW). Maksymalny moment obrotowy wzrósł z produkcyjnych 485 Nm do 603 Nm dostępnych przy 5500 obr./min. Novitec Rosso Race 606 rozpędza się z miejsca do 100 km/h w mniej niż 3,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna przekracza 325 km/h.

California zyskała także specjalny, wyczynowy układ wydechowy z katalizatorem sportowym i czterema, czarnymi końcówkami rur wydechowych oferujący kilka różnych brzmień (wybór konkretnego brzmienia następuje po przyciśnięciu odpowiedniego guzika przy kierownicy).

Przy osiągach takich, ja opisane powyżej własności aerodynamiczne nadwozia stają się kluczowe. Projektanci z Novitec Rosso udali się więc do tunelu aerodynamicznego, gdzie metodą prób i błędów dopracowali komponenty nadwozia tak, by zwiększyć docisk przy osi przedniej i tylnej. Wszystkie elementy poprawiające aerodynamikę pojazdu wykonano z włókna węglowego. Spojler przedni i tylny wraz z tylnym dyfuzorem nie tylko optymalizują aerodynamikę, ale nadają także Ferrari bardzo sportowego wyglądu. Z włókna węglowego wykonano również środkową część maski silnika, kratkę atrapy chłodnicy i zewnętrzną powłokę składanego dachu typu hardtop oraz części otaczające tylne reflektory. Sportowy wygląd uzupełniają felgi Novitec Rosso NF3 pokryte włóknem węglowym i opony Pirelli PZero o wymiarach 255/30 ZR 21 i 315/25 ZR 22.

W zawieszeniu zastosowano sportowe sprężyny Novitec Rosso, pozwalające obniżyć Ferrari o 35 mm. Do tego dodano hydrauliczny system unoszący przód auta o 40 mm za przyciśnięciem guzika umieszczonego w kokpicie, by łatwiej było parkować Race 606. Przód pojazdu obniża się po ponownym przyciśnięciu guzika lub automatycznie, gdy pojazd osiągnie prędkość 80 km/h.

Tuner oferuje także szeroką paletę elementów wykończeniowych wnętrza, w tym możliwość wykonania ozdobnych detali z tego samego materiału, co aerodynamiczne komponenty nadwozia.

Zdjęcia: Novitec, opracowanie: BM