Daimler opublikował zdjęcia i specyfikację techniczną najnowszego modelu Mercedes klasy C Coupe. Klasa C w wariancie coupe będzie miała swoją światową premierę podczas marcowego salonu motoryzacyjnego w Genewie, a do sprzedaży w Europie i USA wejdzie w czerwcu tego roku.
Na rynku amerykańskim Mercedes klasy C Coupe będzie występować w dwóch wariantach. C250 Coupe napędza 1,8-litrowy silnik o mocy 201 KM dostępnych przy 5500 obr./min, i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm dostępnym w zakresie 2200-4300 obr./min. Mercedes C350 w USA będzie kryć pod maską 3,5-litrową jednostkę V6 o mocy 302 KM dostępnej przy 6500 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm dostępnym w zakresie 3500-5250 obr./min.
W Europie oferowanych będzie kilka dodatkowych wariantów. C220 CDI Coupe napędza silnik o pojemności 2143 cm sześciennych o mocy 170 KM dostępnych przy 3000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm dostępnym od 1400 obr./min. Od 0-100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 213 km/h. Mercedes C250 CDI Coupe ma jednostkę napędową o takiej samej pojemności, co poprzedni wariant, dostępną w wersji o mocy 204 KM (od 4200 obr./min.) i z maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm (od 1600 obr./min). Z miejsca do 100 km/h rozpędza się w 7,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. Mercedesa C180 Coupe napędza 1,8-litrowy silnik z technologią BlueEfficiency o mocy 156 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm.
Do pakietu wyposażenia klasy C Coupe należeć będą: ABS, adaptacyjny układ wspomagania świateł drogowych (Adaptive Highbeam Assist), aktywny asystent monitorujący utrzymanie samochodu w pasie ruchu i korygujący niekontrolowane zbaczanie z toru jazdy Active Lane Keeping Assist, system monitorujący martwy punkt w lusterku bocznym Active Blind Spot Assist i ATTENTION ASSIST. System ATTENTION ASSIST automatycznie tworzy profil kierowcy i na tej podstawie potrafi rozpoznać pierwsze oznaki jego zmęczenia.
Mercedes będzie tez posiadać system utrzymywania stałej odległości od poprzedzającego pojazdu DISTRONIC PLUS, włączając w to system ESP, system wspomagający pracę układu hamulcowego BAS Plus, czujnik Headlamp Assist na szybie przedniej kontrolujący automatycznie reflektory przednie samochodu i włączający je w chwili zapadania zmierzchu, podczas jazdy nocą, przejazdu tunelem bądź opadów deszczu lub śniegu, układ kontroli dopuszczalnej prędkości jazdy Speed Limit Assist, aktywny system oświetlenia ILS, system utrzymywania na pasie ruchu oraz Blind Spot Assist (ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym polu.