Audi wprowadza na rynek nowy, ekskluzywny model: A8 L Security. To opancerzona wersja wydłużonego do 5,27 m modelu A8. Superbezpieczny sedan ma zmodyfikowane, aluminiowe nadwozie, a wszystkie dodatkowe elementy wzmacniające i zabezpieczające montowane są ręcznie w specjalnym oddziale fabryki Audi, do którego nie wolno wchodzić nawet z telefonami komórkowymi. Opancerzenie nadwozia zajmuje 450 godzin pracy.
Audi A8 L Security otrzymało certyfikat rządowego, niemieckiego, balistycznego centrum testowego i spełnia standardy ochrony opancerzenia balistycznego VR7. W niektórych obszarach Audi A8 L Security spełnia nawet kryteria klasy VR9 i VR10. Model w niezłym stanie przetrwa atak przy pomocy granatów ręcznych, a pasażerowie przeżyją w nim nawet użycie ładunku wybuchowego. Elementy opancerzenia wewnątrz pojazdu ważą 720 kg, kuloodporne szyby ważą o 300 kg więcej, a drzwi o ok. 360 kg więcej, co daje pogląd na to, jak bardzo wzmocniony został pojazd.
Audi A8 L Security posiada także dodatkowe systemy bezpieczeństwa, takie jak wyjście awaryjne dla pasażerów, system przeciwpożarowy, awaryjny system zaopatrujący pasażerów w świeże powietrze i system usuwający dym z przedziału pasażerskiego, system sygnalizacji używany podczas jazdy w konwoju, syrenę i telefon pokładowy.
Pod maską znajduje się benzynowy silnik W12 z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 6,3 litra i mocy 500 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 625 Nm dostępnym od 4750 obr./min. A8 L Security przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h. Całkiem niezły wynik biorąc pod uwagę ciężar opancerzonego Audi. Ma to jednak swoją cenę – sedan zużywa 13,5 l paliwa na 100 km. W przyszłym roku producent ma oferować w A8 L Security również drugą jednostkę napędową, jak zapowiada – o niezwykłej mocy i wydajności (zużycie paliwa ma się utrzymywać na poziomie 10-11 l na 100 km).