Od lata tego roku Seat Alhambra będzie dostępny także ze stałym napędem na wszystkie koła. Sterowany elektronicznie napęd 4WD nowej generacji ma zapewnić Alhambrze odpowiednią trakcję w każdych warunkach drogowych i w każdej sytuacji, a jednocześnie nie ma na tym ucierpieć dynamika jazdy. W tym celu zmodyfikowano także nieco ramę konstrukcyjną Seata. Napęd na wszystkie koła płynnie i szybko dostosowuje dystrybucję momentu obrotowego do sytuacji na drodze – w ekstremalnych przypadkach 100% mocy może napędzać tylne koła.
2-litrowy silnik TDI o mocy 140 KM
MPV napędzany jest przez 2-litrowy silnik TDI o mocy 140 KM (103 kW) współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną. Alhambra 4WD osiąga prędkość maksymalną 191 km/h i przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 11,4 sekundy. Dzięki zastosowaniu pakietu Ecomotive z rekuperacją energii i automatycznym systemem start/stop jednostka TDI zużywa 6 l paliwa na 100 km emitując przy tym 158 g CO2/km. Alhambra została także wyposażona w konwerter katalityczny SCR (działający na zasadzie selektywnej redukcji katalitycznej), dzięki czemu hiszpański MPV jest pojazdem napędzanym dieslem należącym do najbardziej ekologicznych jednostek tego typu na świecie.
Seat Alhambra 4WD będzie mógł przewieźć pięć osób, a pod koniec tego roku na rynku ukaże się również wersja z sześcioma fotelami w konfiguracji 2+2+2.