MotoNews.pl

Chevrolet Camaro Convertible w Genewie

04 marca 2011

Marka, model | ,
Chevrolet Camaro Cabrio 2

Camaro w wersji coupe i kabriolet z pewnością przyciągnie w Genewie mnóstwo uwagi. Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży w wybranych salonach Chevroleta we wrześniu tego roku, Camaro w wersji coupe i kabriolet dostępne będzie z silnikiem V8. Dzięki silnej, niskiej linii oraz proporcjom przodu i tyłu pojazdu pozostającym wiernym oryginalnej koncepcji, design nowego Camaro stanowi potwierdzenie jego bogatej przeszłości, a jednocześnie nie daje się złapać w pułapkę staromodności.

Silnik V8 o mocy 432 KM i pojemności 6,2 l, generuje moment obrotowy równy 569 Nm i zapewnia nowemu Camaro moc dopasowaną do jego wyglądu. W wersji wyposażonej w sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów, silnik generuje 405 KM/556 Nm i wykorzystuje funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management) pozwalającą na jazdę na wyłącznie czterech cylindrach w przypadku niewielkiego obciążenia.

Elementy wykończenia wnętrza Camaro cechuje doskonałe zrównoważenie historii i nowoczesności, zaś takie elementy, jak np. duże chromowane elementy kontrolne, matowe powierzchnie oraz materiały klasy Premium cechuje najwyższa jakość.

W podwoziu modelu Camaro standardowo wykorzystywany jest układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy (opracowany przez koncern GM układ Stabilitrak) oraz kontroli trakcji, zaś tryb „Sportowy” pozwala na szybszą jazdę, np. na torach wyścigowych. Funkcja Launch Control pozwala na szybkie i bezpieczne ruszanie dzięki zastosowaniu dużych, wentylowanych tarcz hamulcowych (355/365 mm przód/tył), uzupełnionych o czterotłokowe aluminiowe zaciski Brembo gwarantujące doskonałe właściwości hamowania.

Camaro oferuje szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, montowane w przednich fotelach boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, jak również kurtyny powietrzne chroniące pasażerów zajmujących fotele przednie i tylne.

Camaro od początku projektowany był pod kątem produkcji w obu wersjach: coupe i kabriolet, a wyposażony został w najnowszy, elektrycznie składany dach, którego złożenie zajmuje zaledwie 20 sekund. Wytwarzany we współpracy z tym samym producentem, który wytwarza dachy do Corvette w wersji kabriolet, działa na podobnej zasadzie – składa się w literę Z i zamyka za pomocą pojedynczego, wygodnego uchwytu umiejscowionego w środkowej części panelu szyby przedniej. Dach wykonano z grubego, trwałego płótna z materiałem wytłumiającym, zapewniającym cichą jazdę po rozłożeniu dachu. W dachu umieszczono również ogrzewaną szybę tylną.

Konstruktorzy Chevroleta chętnie podkreślają fakt, iż wersja kabriolet nie jest typowym krążownikiem szos, lecz może mierzyć się z wersją coupe w kategoriach jazdy i prowadzenia dzięki czterem strategicznym wzmocnieniom zwiększającym już wyjątkowo sztywną konstrukcję nadwozia; obejmują one biegnące przez całą szerokość wzmocnienie ukryte pod maską, wzmocnione zawieszenie układu przenoszenia napędu, wzmocnienie tunelu podwozia oraz zastosowane z przodu i z tyłu wzmocnienia w kształcie litery V.

Zdjęcia: Chevrolet