Volvo C30 Electric zostało wystawione na trudne warunki zimowe, by sprawdzić, jak ten pojazd z napędem elektrycznym sprawdza się w temperaturze poniżej minus 20 stopni Celsjusza. To jeden z ponad 200 testów, jakim został poddany model.
“Musimy zapewnić, że C30 Electric będzie się zachowywać tak, jak to zamierzyliśmy, podczas jazdy, parkowania i ładowania baterii w różnych warunkach, w normalnych, jak i bardzo wysokich lub niskich temperaturach. Północna Szwecja to idealne miejsce do testów w temperaturach poniżej zera.” – powiedział Lennart Stegland, szef działu pojazdów specjalnych Volvo Cars.
Volvo C30 Electric jest wyposażone w trzy systemy klimatyzacji:
- Jeden ogrzewa lub chłodzi pasażerów,
- Drugi ogrzewa lub chłodzi baterie, gdy jest to potrzebne,
- Silnik elektryczny i napędowe układy elektroniczne są chłodzone wodą.
W Volvo C30 Electric zastosowano innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia ogrzewanie auta w warunkach zimowych, nie uszczuplając jednocześnie ilości energii zgromadzonej w bateriach. Temperatura w kabinie pasażerskiej jest regulowana za pomocą grzejnika zasilanego bioetanolem. Elektryczne Volvo posiada specjalny zbiornik na bioetanol o pojemności 14,5 litra. Oczywiście w razie potrzeby klimatyzacja może także korzystać z energii zgromadzonej w bateriach.