Koreański oddział GM zaprezentował dziś podczas Seoul Motor Show koncepcyjny pojazd Chevrolet Mi-Ray. Słowo „mi-ray” oznacza po koreańsku „przyszłość” i rzeczywiście ten futurystyczny roadster ma przedstawiać, jak w przyszłości będą wyglądać pojazdy marki. Mi-ray został zaprojektowany w GM Advanced Design Studio w Seulu. Łączy nowoczesny design z napędem hybrydowym.
Mi-ray jest hołdem dla sportowej tradycji Chevroleta. Jest mały i otwarty, jak Monza SS 1963 oraz lekki i praktyczny niczym Corvair Super Spyder z 1962 r. Nadwozie wykonano z włókna węglowego i tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym CFRP. Przednie i tylne błotniki przypominają te stosowane w dawnych modelach Corvette. M-ray ma także 20-calowe felgi z przodu i 21-calowe z tyłu wykonane z aluminium i włókna węglowego, ich ramiona przypominają łopatki turbiny i wydają się poruszać nawet, gdy samochód stoi w miejscu. Patrząc z góry zauważymy, że kabina ma kształt rombu.
We wnętrzu kabiny także znajdziemy nawiązania do doświadczenia Chevroleta w wyścigach. Jej wygląd inspirowały także wojskowe myśliwce. Wykończenia to połączenie matowionego aluminium, naturalnej skóry, białej tkaniny i metalowych powierzchni. Przedział pasażerski jest otoczony karbonowym szkieletem, który nadaje mu lekką, lecz sztywną strukturę. Poduszki foteli i zagłówki połączono ze szkieletem i zamontowano na pojedynczej, aluminiowej szynie. Projektanci w niezwykły sposób rozwiązali funkcję wyświetlania informacji, wykorzystując projekcję tylną na desce rozdzielczej. Umieszczony centralnie wyświetlacz dotykowy spływa jakby na aluminiowy wspornik, przypominający kształtem nos lądującego myśliwca. Tradycyjne lusterka boczna zastąpiono kamerami.
Układ napędowy umieszczono za fotelem kierowcy i pod nim. Wiele z jego komponentów to logiczne rozwinięcie aktualnych technologii GM. Mi-ray napędzają dwa silniki elektryczne o mocy 15 kW zasilane przez baterię litowo-jonową 1,6 kWh, w której gromadzona jest także energia odzyskiwana podczas hamowania. Napęd może być przekazywany na przednią lub tylną oś.
Przy sportowym trybie jazdy Mi-ray korzysta dodatkowo z 1,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika turbo z systemem start/stop napędzającego tylne koła. Współpracuje on z dwusprzęgłową przekładnią charakteryzującą się szybką zmianą biegów. Niestety producent nie podał żadnych danych dotyczących osiągów koncepcyjnego roadstera.