Novitec Tridente udoskonalił Maserati GranCabrio i podarował mu nowy, bardziej sportowy „garnitur” z komponentami subtelnie poprawiającymi aerodynamikę nadwozia wykonanymi z włókna węglowego, nowe, 21- i 22-calowe felgi, regulowane hydraulicznie zawieszenie typu coilover i kilka specjalnych opcji wyposażenia wnętrza. To jednak nie wszystko, silnik po poprawkach Novitecu dysponuje mocą 590 KM (434 kW) (wzrost o 150 KM w porównaniu z modelem seryjnym) i maksymalnym momentem obrotowym 572 Nm (seryjnie wynosi on 490 Nm). Turbosprężarka 0,35 bar zastosowana w 4,7-litrowej jednostce V8 oraz przeprogramowanie jednostki kontrolnej silnika sprawiły, że Maserati Gran Cabrio rozpędza się teraz do 301 km/h, zamiast standardowych 282 km/h. Moc przekazywana za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej lub automatycznej sprawia również, że Maserati przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.
Pojazd zyskał także sportowy układ wydechowy Noviteca ze stali nierdzewnej z czterema końcówkami o średnicy 90 mm. Dzięki specjalnym klapom kontrolującym dźwięk wydobywający się z układu wydechowego kierowca może wybrać, czy woli, by jego silnik brzmiał sportowo, lecz dość subtelnie, czy też agresywnie, niczym samochód wyścigowy.