Atletyczny, mocny i elegancki – nowy koncepcyjny model Peugeota o nazwie SXC został zaprojektowany w China Tech Center w Szanghaju i jest przedstawicielem segmentu luksusowych i nowoczesnych crossoverów. Peugeot SXC zadebiutuje podczas salonu motoryzacyjnego w Szanghaju właśnie, który rozpocznie się już w przyszłym tygodniu. Nazwa konceptu, to skrót od słów Shangai Cross Concept.
W 2010 roku Peugeot przedstawił kilka różnych pojazdów koncepcyjnych: roadstera GT o nazwie SR1, miejskie autko mogące przewieźć cztery osoby: BB1 i dwuosobowego, elektrycznego roadstera EX1, a także miejski, innowacyjny pojazd HR1. Teraz przyszła kolej na crossovera. Ma on pewne cechy zapożyczone ze świata SUVów, takie jak: wysoka pozycja foteli, systemy bezpieczeństwa, połączone z nowoczesnym stylem, elegancją i wyrafinowaniem bliskim segmentowi limuzyn.
Linie nadwozia są mocne, lecz nie ostentacyjne, w elegancki i płynny sposób subtelnie podkreślają atletyczny charakter pojazdu. Pojazd mierzy 4,87 m długości, 1,61 m wysokości i 2,035 m szerokości. W przedniej części nadwozia odnajdziemy elementy charakterystyczne dla stylu marki: „pływającą” kratkę atrapy chłodnicy, która wydaje się być zawieszona niezależnie od nadwozia, reflektory przypominające kształt oczu kota.
W smukłych obudowach lusterek mieszczą się również kamery cofania. Relingi dachowe mają oryginalny wygląd, wiele elementów wykonano z matowego aluminium. Felgi mają sporą średnicę (22 cale) i również dość oryginalny wygląd. SXC został wyposażony w dwuczęściowy dach panoramiczny, a drzwi otwierające dostęp do tylnej kanapy uchylają się ku tyłowi pojazdu, a nie w tradycyjny sposób, w kierunku przodu samochodu. Kabina pasażerska jest przestronna i mieści cztery osoby.
Koncepcyjny Peugeot korzysta z technologii HYbrid4 z sinikiem spalinowym 1,6 l THP o mocy 218 KM (160 kW) umieszczonym w przedniej części i napędzającym przednie koła i motorem elektrycznym w tyle o mocy 95 KM (70 kW), napędzającym tylną oś. Jeśli obie jednostki działają jednocześnie SXC dysponuje więc napędem na obie osie. Jeśli porusza się z niewielką prędkością może również przejść w tryb pracy bezemisyjnej, w którym napędza go tylko silnik elektryczny. Łącznie SXC dysponuje mocą 313 KM (230 kW), lecz zużywa jedynie 5,8 l paliwa na 100 km emitując 143 g CO2 na km.