Scion zaprezentował wczoraj na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku nowy koncepcyjny pojazd sportowy z napędem na tylną oś o nazwie FR-S Concept. Koncepcyjne coupe ma być zapowiedzią nowego modelu Sciona, który pojawi się na rynku w przyszłym roku. Skrót FR-S można rozszyfrować jako: „Front-engine” (silnik zamontowany z przodu), „Rear-wheel dive” (napęd na tylną oś) i „Sport”.
Projekt sportowego coupe czerpie inspirację z generacji AE86 Toyoty Corolli, bardziej znanej jako, „Hachi-Roku”, co po japońsku oznacza „8-6”. FR-S ma zachowywać „czystą równowagę”, co osiągnięto dzięki strategicznej pozycji płaskiej, 2-litrowej jednostki napędowej typu boxer w konfiguracji – silnik z przodu, napęd przekazywany na tylne koła. To pierwszy silnik typu boxer, w którym zastosowano system wtrysku D4-S stworzony przez Toyotę. Może współpracować zarówno z 6-biegową przekładnią manualną, jak i automatyczną. Moc jest dystrybuowana efektywnie za pośrednictwem dyferencjału o ograniczonym uślizgu.
Koncepcja „czystej równowagi” wymagała także zastosowania lekkich komponentów i krótkiego rozstawu osi. Agresywna stylistyka zawieszonego nisko nadwozia właściwie odzwierciedla moc kryjącą się pod maską.