Mercedes SLS z otwartym dachem jest drugim pojazdem po wersji „gullwing”, jaką stworzyło samodzielnie AMG. Koncepty Coupe i Roadster powstawały równolegle. W trakcie trwającego mniej więcej 3 lata procesu twórczego SLS AMG Roadstera inżynierowie przykładali szczególną uwagę do takich aspektów, jak: sztywność nadwozia, dynamika jazdy, niezawodność działania miękkiego, składanego dachu i redukcja hałasu i wibracji.
Z początkiem wiosny w rejonie Stuttgartu rozpoczęto testy drogowe niezbyt mocno zakamuflowanego Roadstera. Czasu na sprawdzanie jego działania jest wystarczająco dużo, premierę zapowiedziano dopiero na targi we Frankfurcie nad Menem, a te odbędą się we wrześniu tego roku. Na rynku model ma się pojawić jesienią tego roku.
Większość zadań testowych została już wykonana, ponieważ nowe samochody AMG oparto o cyfrowe prototypy DPT. Komputerowe programy symulacyjne pozwalają dość realistycznie ocenić, czy poszczególne komponenty zachowają się w rzeczywistych warunkach tak, jak zakładali to projektanci. SLS AMG Roadster musiał jednak zmierzyć się także z prawdziwymi zagrożeniami – na przykład w Centrum Technologii Mercedesa w Sindelfingen przeprowadzono „test deszczowy”, by sprawdzić, czy pasażerom i kierowcy nie grozi zmoczenie w przypadku nagłych opadów. Oczywiście nie obyło się także bez testów w tunelu aerodynamicznym i jazd próbnych w różnych regionach świata, by sprawdzić, jak Roadster będzie się zachowywać w różnych warunkach klimatycznych.