Linia modelu Carrera poszerzyła się właśnie o parkę samochodów z napędem na obie osie. Porsche Carerra 4 GTS będą dostępne w wersji Coupé i Cabriolet, a ich nabywcy będą mogli korzystać z zalet silnika o mocy 408 KM (300 kW) i inteligentnego systemu Porsche Traction Management. Dynamika jazdy nie będzie jednak jedyną atrakcją Carerry 4 GTS – jak zapowiada producent, będzie nią także ekonomiczne zużycie paliwa. Dzięki wdrożeniu programu Porsche Intelligent Performance nowa 911-tka z napędem na wszystkie koła nie będzie konsumować więcej paliwa niż Carrera 4S – Coupé na poziomie 11 l na 100 km a Cabriolet 11,2 l na 100 km w nowym europejskim cyklu jazdy.
Jednostka napędowa Porsche 911 Carrera 4 GTS wywodzi się z 3,8-litrowego, 6-cylindrowego silnika stosowanego w Carrerze S. Kilka modyfikacji pozwoliło zwiększyć jej moc o 23 KM (17 kW) do 408 KM (300 kW) dostępnych przy 7300 obr./min. Moment obrotowy o wartości 320 Nm dostępny jest już od 1500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie 4200 do 5600 obr./min. Sportowy układ wydechowy należący do wyposażenia standardowego wydaje z siebie imponujący dźwięk.
Carrera 4GTS Coupé przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,6 sekundy, Cabrioletowi zajmuje to 4,8 sekundy. Do wyposażenia standardowego obu wariantów należy także 6-biegowa przekładnia manualna, opcjonalne oferowana jest także 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia manualna PDK. PDK zaoszczędza kolejne 0,2 sekund podczas przyspieszania od 0 do 100 km/h.
Wizualnie Carrera 4 GTS różni się kilkoma detalami od wcześniejszych wariantów z napędem na obie osie. Na drzwiach i klapie bagażnika pojawiła się nazwa modelu, natomiast między światłami tylnymi biegnie odblaskowy pas charakterystyczny dla wszystkich modeli Porsche z napędem na cztery koła. W tyle Carerry 4 GTS zamontowano opony 305/30 ZR 19, pojazd ozdobiono także czarnymi, 19-calowymi felgami RS Spyder. Dodatkowym elementami są przedni fartuch z czarnym spojlerem i specjalne, czarne fartuchy boczne Sport Design.
We wnętrzu zamontowano sportowe fotele. Ich środkowa część, kierownica, otulina dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, wewnętrzne klamki drzwi i zewnętrzna część schowka drzwiowego zostały pokryte alcantarą.
Porsche 9111 Carrera 4 GT wejdzie do sprzedaży w lipcu tego roku. Na rodzimym rynku wariant Coupé kosztować będzie 111 956 euro, a Cabriolet 122 071 euro.