Elektryczne Porsche Boxter E z napędem na tylną oś i wszystkie koła pojawiły się w zeszłym tygodniu na wyścigu Michelin Challenge Bibendum w Berlinie. Porsche zademonstrowało prototypy Boxtera E szerokiej publiczności, by potwierdzić zainteresowanie marki nowoczesnymi i ekologicznymi technologiami.
Boxter E to dwuosobowy kabriolet z silnikiem usytuowanym poza przedziałem pasażerskim, ale przed osią tylną. Na jego napęd składają się dwa silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi oraz skrzynia przekładniowa z kołami o stałym przełożeniu. Jednostka napędowa tylna i przekładnia są umieszczone w tym miejscu, w którym w konwencjonalnym Boxterze zamontowana jest przekładnia manualna i układ wydechowy. Z przodu miejsce 64-litrowego zbiornika paliwa zajął drugi motor. Łączna moc silników to 180 kW, a maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm. Boxter E przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 5,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h. Wariant z napędem na tylną oś nie posiada silnika elektrycznego z przodu i dlatego jego moc to 90 kW a maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm. Taki Boxter E przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 150 km/h.
Wszystkie modele Boxterów E wyposażono w tzw. Active Sound Design, emitujący dźwięki uprzedzające innych uczestników ruchu drogowego o pieszych o zbliżaniu się pojazdu, który ze względu na zastosowany napęd porusza się praktycznie bezszelestnie.
Sercem dwuosobowych kabrioletów Porsche jest bateria z ogniwami litowo-jonowymi wykonanymi w technologii nono-fosfatowej, zamontowana w miejscu, w którym w standardowym modelu znajduje się silnik spalinowy. Gromadzi ona wystarczająco dużo energii, by Boxter E mógł przejechać 170 km po jednokrotnym naładowaniu.
Boxtery E wyposażono także w lekki układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi Porsche Ceramic Composite Brakes.