Seat Ibiza SC miał swoją premierę podczas zakończonego niedawno zlotu fanów GTI nad austriackim jeziorem Wörthersee. Producent ogłosił także, że specjalnie dla tego modelu stworzy serię wyścigową, która rozgrywana będzie na torach w Hiszpanii i Włoszech.
Seata Ibizę SC napędza ten sam silnik o mocy 180 KM, co model Cupra. Został także wyposażony w 7-biegową przekładnię DSG, którą steruje się za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Układ hamulcowy pochodzi z modelu Leon Cupra i składają się na niego m.in. tarcze o średnicy 345 mm z przodu i 288 mm z tyłu. W porównaniu z wersją seryjną SEAT ten ma zwiększony rozstaw osi i kół. Wyścigową Ibizę obniżono również o 40 mm. Waży 1063 kg.
Z tyłu Ibizie SC. Trophy dodano spojler, a koła zaopatrzono w 17-calowe felgi. W kabinie deska rozdzielcza została zaprojektowana w bardzo minimalistyczny sposób, a jej wskaźniki dostarczają jedynie tych danych, które są istotne z punktu widzenia kierowcy sportowego.