MINI John Cooper Works Coupé Endurance weźmie udział w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Nürburgring, a jego wersja produkcyjna ma zostać zaprezentowana publicznie jesienią tego roku. Jako, że wyścig zacznie się już jutro, marka pokazała już oficjalnie prototyp, który weźmie udział w zmaganiach.
MINI John Cooper Works Coupé Endurance dysponuje specjalnie stuningowaną wersją seryjnego 1,6-litrowego, 4-cylindrowego silnika stosowanego w MINI John Cooper Works z twin-scroll turbo, który rozwija moc 250 KM, a dzięki funkcji Overboost dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 330 Nm i potrafi rozpędzić MINI do prędkości 240 km/h. Napęd na przednią oś przekazywany jest za pośrednictwem sekwencyjnej, 6-biegowej przekładni z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego.
Sztywne, wyczynowe zawieszenie KW dostosowano do zmiennych warunków panujących na torze Nürburgring, a zwłaszcza na Nordschleife. Pojazd porusza się na oponach tylu „slick” marki Dunlop w rozmiarze: 215/45 R17.
Mocniej pochylona przednia szyba odróżnia coupe od wersji hatch i minimalizuje opór powietrza opływającego nadwozie podczas jazdy. Pakiet John Cooper Works Aerodynamics jeszcze bardziej poprawia aerodynamikę. Składają się na niego: spojler przedni, tylny dyfuzor i regulowane tylne skrzydło.
Do elementów wyposażenia zwiększających bezpieczeństwo w wyścigowym MINI John Cooper Works Coupé Endurance należą m.in.: klatka bezpieczeństwa, sportowe fotele kubełkowe z sześciopunktowymi pasami i system chroniący głowę i szyję kierowcy HANS (Head And Neck Support) w stylu Formuły 1. MINI posiada także sprawdzony układ hamulcowy z Race ABS i specjalnie stuningowany system DSC.