Podczas imprezy o nazwie M Night poprzedzającej 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring BMW M GmbH przedstawiło nowy, spektakularny produkt w swojej ofercie: BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology). Niektóre komponenty jego nadwozia i kabiny wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) stworzonych w ramach zupełnie nowej technologii produkcyjnej, w której można ponownie wykorzystać odpady pozostałe po przycięciu poszczególnych elementów. Dzięki temu CFRP będzie mogło być w znacznie większym stopniu stosowane w wyczynowych wersjach BMW powstających w fabryce BMW M GmbH. Podstawowy materiał, jakim są włókna węglowe jest pleciony niczym mata i impregnowany syntetyczną żywicą, a następnie utwardzany podobnie, jak materiał wykorzystany przy produkcji modeli BMW i3 i BMW i8.
Dodatkowo maska silnika i kubełkowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu mają konstrukcję z włókna węglowego o strukturze przypominającej komórki plastra miodu. Jest ona tak mocna, jak konwencjonalna stal, lecz jej waga jest o 75% niższa. W porównaniu z aluminiową maską silnika standardowego sedana M3, komponent ten w BMW M3 CRT jest o połowę lżejszy. W przypadku kubełkowych foteli warstwy CFRP owinięto wokół konstrukcji o budowie plastra miodu wykonanej z recyklingowanego papieru. CFRP zostało także wykorzystane do produkcji tylnego spojlera i elementu poprawiającego opływ powietrza zintegrowanego z fartuchem przednim BMW M3 CRT. Na tym nie koniec. BMW M3 CRT ma także nowy, sportowy układ wydechowy z wyjątkowo lekkim tłumikiem z tytanu. Dzięki temu firmie udało się uzyskać w swoim modelu stosunek masy do mocy na poziomie 3,5 kg/KM.
Silnik V8 o pojemności 4360 cm3 zastosowany w BMW M3 CRT odznacza się mocą 450 KM i maksymalnym momentem obrotowym 440 Nm dostępnym od 3750 obr./min. i rozpędza pojazd z miejsca do 100 km/h w 4,4 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 290 km/h.
BMW M3 CRT posiada także 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnię M z Drivelogic, ulepszone zawieszenie typu coilover, wyczynowy układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami na wentylowanych tarczach o wymiarach 378 x 32 mm przy przedniej osi i 380 x 28 mm przy tylnej osi, system DSC z ABSem, pracujący także w trybie M Dynamic (pozwala osiągać maksymalne prędkości na zakrętach aż do kontrolowanego poślizgu), system nawigacji Professional, system audio BMW Individual High End oraz system Park Distance Control ułatwiający parkowanie i manewrowanie. Pojazd porusza się na oponach o wymiarach 245/35 R 19 z przodu i 265/35 R 19 z tyłu zamontowanych na 19-calowych felgach M z lekkich stopów.
BMW M3 CRT zostanie wyprodukowane w ilości zaledwie 67 egzemplarzy.