Fiat zaprezentował w Szanghaju model 500 „First Edition” przeznaczony do sprzedaży wyłącznie na chińskim rynku, którego nadwozie pięcioma twórczymi wzorami ozdobili młodzi artyści z Państwa Środka.
Ta limitowana edycja będzie liczyć tylko100 egzemplarzy, dostępnych dla klientów jedynie w ramach wygranej w specjalnym konkursie. Każdy z obywateli Chin, którzy złożą zamówienie na Fiata 500 w okresie od 12 lipca do 15 września (kiedy to model oficjalnie wejdzie na tamtejszy rynek), będzie mógł wziąć udział w specjalnym losowaniu. Wygraną jest możliwość wymiany zamówionego Fiata 500 na egzemplarz z edycji specjalnej.
„First Edition” bazuje na modelu 500 Lounge, a wyróżnia ją specjalny trójwarstwowy, perłowy lakier nadwozia, wnętrze z tapicerką z czerwonej skóry i specjalna plakietka na słupku drzwiowym. Pod maską znalazł się oczywiście benzynowy silnik MultiAir o pojemności 1,4 l współpracujący z automatyczną, 6-biegową przekładnią. Jednostka napędowa ma moc 101 KM i maksymalny moment obrotowy 133 Nm.
Jednak prawdziwym wyróżnikiem Fiata 500 „First Edition” są grafiki, jakimi ozdobiono karoserię. Ich autorami są chińscy artyści, a motywem przewodnim symbole łączące kultury dwóch krajów: Chin i Włoch. Twórcy tych „samochodowych dzieł sztuki”, to: Leilei, awangardowy artysta wykorzystujący w swoich dziełach elementy chińskiej popkultury, Mee Wong, ilustrator i wykładowca w Guangzhou Art Institute, którego ulubionym motywem jest panda, symbolizująca kulturę chińską, Benny Luk, również czerpiący inspirację z azjatyckich tradycji, Nod Young, uznany artysta, którego prace wystawiano w Europie i USA oraz Yan Wei ilustratorka, które również chętnie sięga po tradycyjne chińskie wzory.