Audi prezentując elektrycznie napędzane A2 concept na 64. IAA we Frankfurcie nad Menem pokaże, jak mogą wyglądać elektryczne pojazdy przyszłości. Studyjne auto ma klasyczną koncepcję rozplanowania przestrzeni na poziomie premium, zapewniającą wygodę czterem podróżującym osobom.
Audi A2 concept ma tylko 3,80 metra długości, 1,69 metra szerokości i 1,49 metra wysokości, mimo to jego sylwetka jest elegancka, sportowa i dynamiczna. Czysta stylistyka skupia na tym, co najważniejsze, detale nie dominują w całości, a mimo to wywierają założone wrażenie. Ciemny szklany dach białego prototypu można zmienić na przezroczysty wciskając odpowiedni przycisk.
W reflektorach Audi prezentuje kolejną generację technologii LED, zwaną Matrix Beam. Wiązka diod i mikroreflektorów generuje intensywne, a jednocześnie nie oślepiające światła drogowe. Filigranowe włókna świateł dziennych otaczają diodowy moduł świateł mijania. Inteligentne światła tylne dostosowują swoją jasność do warunków pogodowych. Tylne światło przeciwmgielne, generowane przez laserowe diody, jest widoczne podczas mgły jako strumień światła i wyświetla na drodze czerwony trójkąt ostrzegawczy.
Od przodu do tyłu, poniżej krawędzi okien, przebiega dynamic light – pas świateł, który spełnia wiele nowych, dynamicznych funkcji oświetlenia. Wbudowane czujniki zbliżeniowe rozpoznają właściciela. Jeżeli wykona on określoną sekwencję ruchów, drzwi zostaną odblokowane. Podczas jazdy dynamic light działają jako światła obwodowe. Po włączeniu kierunkowskazu przez cały pas świateł przebiegają świetlne impulsy.
Ponadto przy hamowaniu czerwony pas świateł przesuwa się od świateł tylnych ku przodowi i w sposób intuicyjny informuje innych uczestników ruchu o sile hamowania.
Dynamic light, podzielona na dwa oddzielne łuki, znajduje swoje odzwierciedlenie w obrębie kokpitu studyjnego modelu. Tak jak całe wnętrze, także tablica przyrządów zaskakuje lekkością i czystością. Jej obsługa jest w pełni intuicyjna. Kierowca steruje wieloma funkcjami przy użyciu przycisków dotykowych w środkowej części kierownicy. Ponadto w momencie uruchomienia silnika z prawej strony kierownicy wysuwają się dwa kolejne panele obsługowe. Kolumna kierownicy wykonana jest jako otwarty profil, na jego końcu znajduje się siedmiocalowy wyświetlacz i dwa wyświetlacze dodatkowe.
Audi A2 concept ma wewnątrz płaską podłogę. Do fotela kierowcy zamontowana jest konsola środkowa, tylna część konsoli wyrasta z tyłu nadwozia między siedzeniami. Cztery pojedyncze fotele mają lekką konstrukcję, pod podnoszonymi poduszkami siedzisk znajdują się schowki. Między tylnymi siedzeniami zmieści się rower miejski ze zdjętym przednim kołem. Bagażnik ma dwa poziomy, górny poziom tworzy rama z funkcjonalnymi siatkami.
Kolory i materiały wnętrza podkreślają wrażenie lekkości i funkcjonalności. Duże powierzchnie w drzwiach zostały pokryte nowym materiałem na bazie poliuretanu, przypominającym w dotyku neopren. Na środku podłogi ułożony jest żebrowany materiał z poliestru pochodzącego z recyklingu. Skorupy foteli wykonane są z wydmuchiwanego tworzywa sztucznego. W kokpicie rozmieszczono aluminiowe aplikacje stanowiące interesujące akcenty optyczne.