Jaguar przedstawił bardziej szczegółowe informacje, zdjęcia oraz film dotyczący koncepcyjnego modelu C-X16, który ma zadebiutować w przyszłym tygodniu podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej IAA we Frankfurcie. Dwuosobowy koncept posiada napęd hybrydowy i łączy świetne osiągi z pięknym wyglądem.
Pod muskularną pokrywą w tyle przypominającą muszlę małża, zarówno kształtem, jak i sposobem, w jaki się otwiera, kryje się turbodoładowany silnik benzynowy V6 nowej generacji o mocy 380 KM (280 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. C-X16 uzyskuje też dodatkowe wsparcie dzięki inspirowanemu rozwiązaniami z Formuły 1 systemowi hybrydowemu, pozwalającemu na dodatkowe przyspieszenie praktycznie na żądanie kierowcy, który musi tylko przycisnąć odpowiedni guzik umieszczony przy kierownicy. Motor zintegrowany z 8-biegową przekładnią czerpie moc z baterii 1.6 kWh zamontowanych za fotelami, by zapewnić idealną dystrybucję masy w stosunku 50:50. Baterie ładowane są energią elektryczną odzyskiwaną podczas hamowania i dostarczają C-X16 dodatkowych 95 koni mechanicznych (70 kW) mocy i 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
W połączeniu z lekką, aluminiową strukturą nadwozia napęd ten potrafi rozpędzić nowy koncept Jaguara z miejsca do 100 km/h w 4,4 sekundy i pozwala mu osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h. C-X16 może również rozwijać prędkość do 80 km/h korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Poziom emisji CO2 w nowym Jaguarze wynosi 165 g/km.
C-X16 mierzy 4445 mm długości, 2048 mm szerokości i 1297 mm wysokości, a jego osie rozstawiono w odległości 2622 mm. To najmniejszy Jaguar, jaki został stworzony od 1954 r. i czasów XK120.