Podczas wczorajszej Volkswagen Group Nigth we Frankfurcie prezes i dyrektor generalny Lamborghini S.p.A., Stephan Winkelmann zaprezentował najbardziej ekstremalne Gallardo, jakie dotychczas stworzono: Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale. Topowy model bazuje na wyścigowym Lamborghini Blancpain Super Trofeo i zostanie wyprodukowany w limitowanej serii 150 egzemplarzy
Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale wyposażono w ten sam spojler tylny, co model wyścigowy zwiększający stabilność dynamiczną podczas bardzo szybkiej jazdy. Ustawienie spojlera można zmieniać manualnie. Kolejnym elementem przejętym z Lamborghini Blancpain Super Trofeo jest maska silnika, którą można zdemontować w okamgnieniu dzięki specjalnemu systemowi wypinania z nadwozia. Oba komponenty wykonano oczywiście z kompozytu zawierającego włókno węglowe.
Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale waży 1340 kilogramów, czyli o 70 kg mniej od i tak już lekkiego Gallardo LP 560-4. Dzięki temu Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale może pochwalić się stosunkiem masy do mocy o wartości 2,35 kg/1 KM. Sprint z miejsca do „setki” zajmuje mu 3.4 sekundy, a 200 km/h osiąga po 10,4 sekundy. Może rozwinąć prędkość maksymalną 320 km/h.
Gallardo Super Trofeo Stradale może się także pochwalić nowym, czerwonym lakierem o nazwie „Rosso Mars”, podkreślającym związki z torem wyścigowym oraz „włoski charakter” pojazdu. Warto przypomnieć, że na początku XX w. narodowość zespołów zmagających się w wyścigach oznaczano przyporządkowując im odpowiedni kolor lakieru nadwozia samochodów. Ciemna zieleń oznaczała Wielką Brytanię, niebieski – Francję, biały reprezentował Niemcy, niebiesko-białe pasy: USA, a czerwień zawsze była zarezerwowana dla Włoch.
Z kolorem nadwozia kontrastują czarne: spojler tylni, maska silnika, wloty powietrza z przodu oraz felgi. Lamborghini opcjonalnie będzie oferować również dach w tym kolorze. Tylny dyfuzor, obudowy lusterek bocznych i pokrywy na progach wykonano z włókna węglowego. Po raz pierwszy w modelu Lamborghini zaciski hamulcowe polakierowano na czerwono.
We wnętrzu Super Trofeo Stradale dominuje czerń, czerwień i sportowy minimalizm. Większość elementów wykończono czerwoną i czarną alcantarą i lekkim włóknem węglowym. Kierownicę obito czarnym zamszem zeszytym czerwonymi nićmi. Panele drzwiowe, sportowe fotele i pokrywę konsoli środkowej wykonano z włókna węglowego. Całość uzupełniają dyskretne, sportowe akcenty w postaci metalowych wykończeń pokrytych ciemnym chromem.
Sercem Super Trofeo Stradale jest silnik V10 o mocy 570 KM (419 kW) dostępnej od 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jest równie imponujący i wynosi 540 Nm przy 6500 obr./min. Podobnie, jak wersja wyścigowa, Gallardo Super Trofeo Stradale wyposażone zostało w zautomatyzowaną, 6-biegową przekładnię e-gear. Ten kontrolowany elektronicznie system zmienia biegi płynnie i znacznie szybciej, niż mógłby to uczynić człowiek.
Oczywiście Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale dysponuje także napędem na wszystkie koła. Pojazd porusza się na wyczynowych oponach Pirelli P Zero Corsa zamontowanych na superlekkich, 19-calowych felgach. Układ hamulcowy współpracuje z systemem ESP. Przy przedniej osi umieszczono wentylowane tarcze o średnicy 365 mm wyposażone w aluminiowe zaciski 8-tłoczkowe, przy tylnej tarcze o średnicy 356 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami. Na życzenie Lamborghini może wymienić standardowy układ hamulcowy na układ ceramiczno-karbonowy z tarczami o średnicy 380 mm z przodu i 356 mm z tyłu.