Dziś na Salonie Samochodowym Frankfurt 2011 kurtyna wreszcie poszła w górę, odsłaniając produkcyjną wersję niezwykle dynamicznego, pięciodrzwiowego Forda Focus ST. Było to wydarzenie, na które czekały rzesze entuzjastów na całym świecie.
Europejscy klienci mogą teraz również wybrać stylową wersję kombi Forda Focus ST, która wraz z nadwoziem pięciodrzwiowym w 2012 roku zadebiutuje w salonach sprzedaży.
Ford Focus ST to pierwszy tak dynamiczny, seryjny pojazd marki, który stworzono w oparciu o poprzednie europejskie edycje tego modelu, zmodyfikowane, by kierowcy na całym świecie mogli posmakować i rozkoszować się zapierającymi dech w piersiach osiągami, bezkonkurencyjną charakterystyką prowadzenia, niezwykłym brzmieniem oraz muskularną, sportową sylwetką, czyli cechami typowymi dla aut z oznaczeniem ST.
Innowacyjna stylistyka i nowoczesne technologie sprawiają, iż nowy Ford Focus ST będzie jeszcze mocniejszy, a zarazem zaskakująco oszczędny. Samochód po raz kolejny podniesie również poprzeczkę, jeśli chodzi o jakość prowadzenia. Pasja, entuzjazm i bogate doświadczenie działu Global Performance Vehicles czyni z nowego Forda Focus ST najlepszy, oczywisty wybór dla kierowców, którzy w codziennej eksploatacji cenią sobie wygodę, ale nie chcą rezygnować z drapieżnego charakteru i świetnych osiągów
„Nowy Ford Focus ST to naprawdę ekscytujące auto” – wyjaśnia Jost Capito, dyrektor działu Global Performance Vehicles. „To pierwszy tak dynamiczny samochód sportowy marki oparty na zaletach konstrukcyjnych i technologicznych jednego z naszych nowych globalnych modeli seryjnych. To auto dla entuzjastów na całym świecie, którzy na pewno nie będą rozczarowani”.
Globalne DNA Forda ST
Nowy Ford Focus ST to auto w całości uformowane przez dynamiczne DNA wersji ST, która jest elementem strategii tworzenia ekscytujących, sportowych, globalnych modeli. Dzięki współpracy działu Global Performance Vehicles, na który składają się eksperci z zespołu Ford Team RS w Europie, Special Vehicles Team (SVT) w USA oraz specjaliści firmy Ford z regionu Azji, Pacyfiku oraz Afryki, powstała strategia rozwojowa, której zasady mają w przyszłości obowiązywać twórców wszystkich globalnych modeli sportowych marki.
„Pojawienie się Forda Focus ST na rynku to nie przypadek” dodaje Capito. „Najpierw powstała nasza globalna strategia tworzenia dynamicznych aut, którą wspólnie opracowali specjaliści z Ameryki Północnej, Europy i Azji. Pozwoliła ona określić kluczowe atrybuty dla wszystkich modeli z oznaczeniem ST, takie jak charakterystyka prowadzenia, dynamika jazdy, brzmienie oraz osiągi. Dzięki temu konstruktorzy dostali do ręki jasny wzorzec, na podstawie którego powstał nowy Ford Focus ST”.
Podobnie jak wszystkie przyszłe modele ST, nowy Ford Focus ST również posiada typowe dla tej rodziny cechy takie jak: agresywnie wyprofilowane zderzaki przednie i tylne, dodatkowy tylny spojler oraz boczne błotniki, a także unikalny kolor nadwozia.
Zarówno w wersji pięciodrzwiowej jak i kombi, błyskotliwy Ford Focus ST oferuje tę samą charakterystykę jazdy, która wyróżnia wszystkie modele marki z oznaczeniem „Sports Technologies”. Podwozie, silnik, brzmienie i komfort podróżowania zostały tak zmodyfikowane by dostarczać prawdziwie sportowych wrażeń z jazdy. Jednocześnie samochód jakością wykończenia i poziomem wygody przewyższa większość modeli z tego segmentu. Podobne cechy posiadać będą w przyszłości wszystkie modele marki Ford z oznaczeniem ST.
Pierwszy globalny, sportowy model marki Ford
Strategia globalnej współpracy „One Ford” przyniosła już firmie Ford korzyści w postaci ogólnoświatowych premier Fordów Fiesta i Focus. Strategia ta ułatwia również tworzenie sportowych wersji przeznaczonych na światowe rynki.
„Nowy Ford Focus fantastycznie sprawdza się jako podstawa wersji sportowej ST” – wyjaśnia Matthias Tonn, główny inżynier programu prac nad Fordem Focus ST. „To solidna bezkompromisowa pod każdym względem konstrukcja, która świetnie się prowadzi, co doceniają nabywcy na całym świecie, jest również. Z tych zalet korzysta również wersja sportowa ST, dzięki czemu Ford Focus ST to samochód, którego oczekują nasi klienci na całym świecie”.
Według Capito i Tonn’a, na całym świecie klienci decydujący się na sportowy model oczekują od samochodu tego samego i nie ma tu znaczenia ani jakość dróg ani warunki pogodowe. Takie informacje zebrał fordowski dział Global Performance Vehicles i na tym opiera się strategia tworzenia globalnych, dynamicznych odmian wersji bazowych.
Pięciodrzwiowy Ford Focus ST, który ma być dostępny w 40 krajach na sześciu kontynentach, zapewnia oszczędną i praktyczną, codzienną eksploatację. Wersje przeznaczone na poszczególne rynki będą się od siebie minimalnie różnić, ale różnice te wynikają jedynie z konieczności dostosowania auta do lokalnych wymogów prawnych. Zasadniczo rzecz ujmując, niezależnie od regionu świata, nabywca nowego Forda Focus ST będzie miał do dyspozycji tę samą moc, osiągi, charakterystykę prowadzenia oraz jakość wykonania.
Na rynki europejskie, gdzie olbrzymią popularnością cieszy się nadwozie kombi, przygotowano niszową, niezwykle stylową edycję specjalną ST Wagon.
„Zdajemy sobie sprawę, że europejscy klienci bardzo cenią sobie możliwości załadunkowe nadwozia kombi, ale nie chcą rezygnować z przyjemności jazdy oraz dobrych osiągów, jakie oferuje wersja pięciodrzwiowa” – zdradza Tonn. „Mając w ofercie Forda Focus tak atrakcyjne stylistycznie kombi, nie mieliśmy problemów ze stworzeniem jego bardziej dynamicznej, niszowej wersji, która oferować będzie równie ekscytujące doznania z jazdy jak wersja pięciodrzwiowa”.
Większa moc i oszczędność
Ford Focus ST napędzany będzie dwulitrowym silnikiem EcoBoost, który stanowi bezkompromisowe połączenie osiągów i wydajności. Lekkie, aluminiowe jednostki EcoBoost, generując moc właściwą dla silników o większej pojemności, zużywają mniej paliwa i wykorzystują trzy kluczowe technologie napędowe.
Wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, turbosprężarkę o niskiej bezwładności łopatek turbiny oraz system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków rozrządu dla zaworów dolotowych i wylotowych (Ti-VCT) tworzą wysoce zaawansowany układ spalinowy, który zapewnia nową jakość osiągów oraz wyjątkową wydajność paliwową silników benzynowych firmy Ford.
Dział Global Performance Vehicles wykorzystał te rozwiązania technologiczne i z myślą o Fordzie Focus ST opracował 250-konną odmianę dwulitrowego silnika EcoBoost.
Modyfikacje układu dolotowego i wydechowego oraz idealna kalibracja jednostki napędowej przekłada się na perfekcyjne osiągi oraz dynamikę reakcji.
Silnik dysponuje mocą 250 KM oraz sporym momentem obrotowym (maks. 360 Nm) dostępnym w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Mimo tak wysokich wartości w górnym zakresie, charakterystyka przebiegu krzywej momentu obrotowego jest płynna i dynamiczna, z czego słyną już jednostki EcoBoost.
W porównaniu z pięciocylindrową, 2,5 litrową jednostką z poprzedniej wersji europejskiego Forda Focus ST, nowy, czterocylindrowy silnik oferuje lepsze osiągi, ale dzięki mniejszej pojemności skokowej oraz nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym potrzebuje mniej paliwa.
Wstępne dane pokazują, że w silniku EcoBoost 2.0 nowego Forda Focus ST udało się o ponad 20% obniżyć poziom emisji CO2, w porównaniu do poprzedniej europejskiej wersji Forda Focus ST.
„Po raz pierwszy zastosowaliśmy silnik czterocylindrowy EcoBoost w modelu sportowym i muszę przyznać, że rezultat jest fenomenalny” – wyjaśnia Capito. „Kierowcy będą mieć do dyspozycji dużą moc i pokaźny moment obrotowy w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika. Jednak, w codziennej jeździe charakterystyka osiągów tego auta pozwoli im jeździć w bardziej niż poprzednio oszczędnym stylu, co stanowi istotny element modeli z oznaczeniem ST”.
Dwulitrową jednostkę sprzężono z sześciostopniową przekładnią manualną, którą zmodyfikowano pod kątem poprawy dynamiki jazdy. Dział Global Performance Vehicles poświęcił wiele uwagi temu by przełożenie szóstego biegu odpowiadała dynamice Forda Focus ST, oferując kierowcy optymalne osiągi i jednocześnie zapewniając niższe zużycie paliwa na dłuższych trasach.
Fenomenalne brzmienie
Poprzednia generacja Forda Focus ST zbierała pochwały za fantastyczne brzmienie pięciocylindrowej jednostki. Instalując czterocylindrowy silnik EcoBoost w Fordzie Focus ST inżynierowie dźwięku chcieli zachować jakość brzmienia tej zupełnie odmiennej konstrukcyjnie jednostki na równie wysokim poziomie.
Ogromną część tego procesu zajęło przeprojektowanie osławionego „symposera dźwięku”, który po raz pierwszy zastosowano w poprzedniej edycji Forda Focus ST, a następnie – z porażającym efektem – w poprzednich, europejskich wersjach Forda Focus RS i RS500.
„Wszyscy zachwycali się brzmieniem poprzedniego Forda Focus ST” – stwierdza Capito. „Fizyka i akustyka pięciocylindrowego silnika w porównaniu z jednostką czterocylindrową jest zupełnie inna, ale podobnie jak w przypadku Beethovena czy Mozarta, którzy tworzyli fantastyczną acz zupełnie różną muzykę, wierzymy, że brzmienie nowego silnika Forda Focus ST równie mocno zachwyci wszystkich entuzjastów”.
Jednak w nowym Fordzie Focus ST nie tylko silnik zapewnia wspaniałe doznania akustyczne. Układ wydechowy z oryginalnym poprowadzeniem systemu rur wydechowych został zmodyfikowany by oferować idealnie wyważone brzmienie. Entuzjaści sportowej jazdy będą mogli zatem wysłuchać orkiestry sportowych dźwięków, co znacznie zwiększy przyjemność czerpaną z jazdy. Jeśli jednak zapragną się zrelaksować podczas jazdy z mniejszymi prędkościami obrotowymi silnika, umożliwi im to odpowiedni stopień wyciszenia wnętrza oraz właściwie zmodyfikowany układ wydechowy.
Bezprecedensowa dynamika jazdy
Niezwykła dynamika jazdy to kluczowa cecha Forda Focus ST. Zastosowanie nowatorskich rozwiązań technologicznych umożliwiło stworzenie uniwersalnego układu podwozia zdolnego z nawiązką spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających entuzjastów sportowej jazdy i jednocześnie dać sporo radości nawet niedoświadczonym kierowcom.
Posiadacze Forda Focus ST będą mogli docenić zalety nowoopracowanego układu kierowniczego Ford Sport Steering System. Zastosowanie przekładni zębatkowej o zmiennym przełożeniu pozwoliło zwiększyć zwinność Forda Focus ST na zakrętach bez utraty pewności prowadzenia przy dużych prędkościach.
Dzięki takiemu rozwiązaniu układ kierowniczy jest mniej czuły podczas jazdy na wprost i staje się bardziej precyzyjny podczas pokonywania zakrętów. Pokonując wąskie serpentyny kierowca może trzymać obie dłonie na kole kierownicy, ani na chwilę nie tracąc kontroli nad pojazdem.
Taki układ kierowniczy posiada również ogromne zalety podczas manewrowania z niewielka prędkością, np. parkowanie na małej przestrzeni wymaga od kierowcy znaczniej mniej wysiłku.
W Fordzie Focus ST zastosowano układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS) oraz układem kontroli trakcji (TSC).
Bardziej zaawansowana modyfikacja układu TSC umożliwia użytkownikom Forda Focus ST przyśpieszanie z pedałem wciśniętym do oporu bez utraty przyczepności nawet na nieutwardzonych nawierzchniach. Układ TSC wykrywa nadmierne siły oddziałujące na układ kierowniczy podczas przyśpieszania i informuje o tym komputer sterujący pracą układu EPAS, który podejmuje natychmiastowe działania mające na celu wyeliminowanie odczuwalnych dla kierowcy skutków tego zjawiska.
Modyfikacjom został również poddany układ stabilizacji toru jazdy (ESP). W tym przypadku główny nacisk położono na zwiększenie radości z jazdy. Kierowca będzie mógł zatem wybrać jeden z trzech trybów pracy układu ESP. Ich wybór uzależniony będzie od warunków pogodowych oraz drogowych lub od preferencji samego kierowcy.
W trybie podstawowym układ ESP działa w taki sam sposób jak w bazowej wersji Forda Focus, choć został skonfigurowany tak, by nie ingerować w działania kierowcy zbyt wcześnie. Pracując w podstawowym trybie układ wspomaga kierującego na wszystkich rodzajach nawierzchni – na suchej, mokrej lub ośnieżonej drodze – tym samym dając mu pewność prowadzenia niezależnie od warunków pogodowych.
Kierowca może również wybrać tryb drugi, zwany ograniczonym, w którym wyłączony zostaje system kontroli trakcji. Utrzymanie trakcji w tym trybie pracy leży po stronie kierowcy, a układ ESP ma za zadanie ingerować tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne.
Naturalnie, układ ESP można również całkowicie wyłączyć. Wówczas kierowca musi samodzielnie zapanować nad najczystszą postacią Forda Focus ST, mogąc w pełni wykorzystać możliwości układu zawieszenia np. na torze wyścigowym. W tym trybie działają jedynie nieliczne funkcje, takie jak system kontroli stabilności na łuku drogi (EDCC), dzięki czemu nic nie zakłóca przyjemności płynącej z dynamicznej jazdy Fordem Focus ST.
Ulepszony układ poprawy stabilności pojazdu na zakrętach (ETVC)
Podczas pokonywania zakrętów system ETVC stanowi nieocenioną pomoc dla kierowcy Forda Focus ST. Jest to zmodyfikowana wersja układu TVC, który spotkać można w bazowym Fordzie Focus. Działanie standardowej wersji układu opiera się na wyhamowywaniu – z wykorzystaniem momentu napędowego – koła, które znajduje się od wewnętrznej strony pokonywanego zakrętu, co pozwala zmniejszyć podsterowność pojazdu i zapewnia lepszą przyczepność, działając podobnie jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Układ ETVC dostępny w Fordzie Focus ST działa w bardziej agresywny sposób i dodatkowo posiada funkcję kontroli podsterowności na łuku drogi (CUSC), która jeszcze przed załączeniem układu ESP w zależności od stopnia podsterowności pojazdu rozdziela moment obrotowy, zapobiegając uślizgowi poprzecznemu. Funkcja ta działa niezależnie od aktualnie wybranego trybu pracy układu ESP. System ETVC jest istotnym elementem czyniącym z przednionapędowego Forda Focus ST samochód przyjazny kierowcy, który pozwala niezwykle pewnie pokonać każdy zakręt.
Sportowe zawieszenie
Z zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę harmonijnie współpracuje znakomicie zestrojony układ zawieszenia nowego Forda Focus ST. Zmodyfikowane amortyzatory oraz sprężyny obniżają konstrukcję podwozia wersji ST o 10 milimetrów, co skutkuje nie tylko bardziej drapieżną sylwetką, ale pozwala również obniżyć środek ciężkości auta, ułatwiając dynamiczne pokonywanie zakrętów.
Układ tylnego zawieszenia został zmodyfikowany przy wykorzystaniu szeregu nowych podzespołów opracowanych specjalnie dla Forda Focus ST. Kluczowe elementy, które poddano modyfikacji, to ulepszone przeguby oraz zupełnie nowa konstrukcja stabilizatora poprzecznego. Zmiany te miały na celu poprawę kontroli oraz wyczucia pojazdu.
Tylne zawieszenia wersji pięciodrzwiowej i kombi Forda Focus ST nieznacznie się różnią. Podobnie jak w bazowej wersji, odmiana kombi posiada amortyzatory skośne, które umożliwiają zachowanie maksymalnej pojemności przedziału bagażowego.
W ostatecznym rozrachunku, obie wersje nadwoziowe Forda Focus ST oferują taką samą charakterystykę prowadzenia, która wręcz prowokuje do dynamicznej jazdy po krętych drogach.
Charakterystyczne felgi ze stopu metali lekkich
Charakterystyczne felgi o ramieniu w kształcie litery Y znane z poprzedniej generacji Forda Focus ST przeszły przemianę stylistyczną. 18-calowe koła ze stopu metali lekkich nadal noszą cechy typowe dla stylizacji Forda Focus ST, ale zostały poddane modyfikacji, która przygotowała je na trendy 2012 roku.
Nabywcy wersji z oznaczeniem ST będą też mogli teraz zdecydować się na pakiet dynamiczny (Performance Pack), w którego skład wchodzą czarne felgi kontrastujące z czerwonymi, sportowymi zaciskami hamulcowymi.
Pojazd będzie również wyposażony w sportowe opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 w rozmiarze 235/40R18, których proces produkcyjny obejmował rygorystyczne testy na wszystkich typach nawierzchni oraz w rozmaitych warunkach atmosferycznych. Sesje testowe odbywały się m.in. w Niemczech na osławionym Nürburgring Nordschleife.
„Ford Focus ST oferowany będzie z tym samym ogumieniem na wszystkich rynkach” – zdradza Tonn. „Opony te zostały zaprojektowane do działania w każdych warunkach drogowych. Jest to produkt bezkompromisowy pod względem osiągów, który pozwoli wydobyć maksimum możliwości z konstrukcji podwozia oraz z układu napędowego samochodu”.
Śmiała, muskularna stylistyka nadwozia
Na całym świecie nowy Ford Focus ST dostępny będzie jako pięciodrzwiowy hatchback, a na rynkach europejskich również w zaprezentowanym niedawno nadwoziu kombi. Obie wersje stworzono w oparciu o zasady stylistyki kinetic design bazowej wersji Forda Focus. Jednak wersje ST wyróżniają się bardziej muskularną sylwetką oraz detalami właściwymi tylko dla rodziny oznaczonej literami ST.
Sportowe inklinacje Forda Focus ST widać już na pierwszy rzut oka. Nowy, dynamiczny lakier nadwozia – Tangerine Scream – najlepiej oddaje ekscytujący, dynamiczny charakter pojazdu, ale pozostałe odcienie, czyli Performance Blue oraz Race Red and White, również wyraziście podkreślą osiągi Forda Focus ST. Efekt kolorystyczny dodatkowo wzmaga śmiała, muskularna stylistyka samochodu.
„Wprowadzone modyfikacje miały na celu poprawę własności aerodynamicznych oraz osiągów, a nowy Ford Focus ST jest dzięki nim jeszcze bardziej dynamiczny i wyrazisty” – wyjaśnia Martin Smith, dyrektor działu projektowania w firmie Ford of Europe. „Ekscytujące nowe elementy stylizacyjne przedniej i tylnej części pojazdu nadają wersji ST bardziej agresywny i zwarty charakter, w jasny i czytelny sposób podkreślając, iż mamy do czynienia ze sportową wersją”.
W porównaniu z wersjami bazowymi, elementy takie jak wyrazisty, jednobryłowy, trapezoidalny przedni grill, agresywnie wyprofilowane boczne fartuchy oraz dynamiczny tylny zderzak z dyfuzorem i otworami wentylacyjnymi nadają Fordowi Focus ST znacznie bardziej drapieżny i opływowy wygląd.
Kierowcy jadący za Fordem Focus ST z pewnością zwrócą uwagę na niezwykle funkcjonalny spojler dachowy obu wersji, który podczas szybkiej jazdy ma za zadanie zwiększać stabilność pojazdu oraz zmniejszać opór powietrza. W tylnej części nadwozia zwraca również uwagę centralnie umieszczona końcówka rury wydechowej o atrakcyjnym kształcie nawiązującym do heksagonalnej, siatkowej stylistyki przedniego zderzaka.
Stylistyka Forda Focus ST wywoła na całym świecie takie same reakcje, a inni użytkownicy dróg natychmiast będą wiedzieć, że jest to samochód oferujący bardzo dobre osiągi.
Stylowe, sportowe wnętrze
Dzięki niezwykle dynamicznemu układowi napędowemu nowego Forda Focus ST jego nabywcy będą chcieli każdą wolną chwilę spędzać za kółkiem. Mając to na uwadze, projektanci i konstruktorzy auta włożyli wiele wysiłku, by jego wnętrze było miejscem, gdzie chce się przebywać, aby kierowca w możliwie największym stopniu czuł się związany ze swoim samochodem.
Już wnętrze bazowej wersji Forda Focus zaprojektowano tak, by wzmagało dynamiczne wrażenia z jazdy, a kierowca czuł się jak w kokpicie. W odmianie ST te sportowe doznania zostały jednak jeszcze bardziej spotęgowane poprzez wszystko, z czym kierowca ma kontakt, a stylistyka jednoznacznie wskazuje, że mamy do czynienia z przedstawicielem rodziny ST.
Znajdziemy tu stylizowane pedały, koło kierownicy oraz lewarek skrzyni biegów, a także atrakcyjne fotele Recaro. Ciemniejsza podsufitka oraz tapicerka słupków – nieodłączny element stylizacji ST – dodatkowo potęgują sportowe wrażenia z jazdy.
Przygotowując fotele dla nowej wersji, Ford ściśle współpracował z firmą Recaro, dzięki czemu nabywcy wersji ST otrzymują niezwykle wygodne siedzenia, które zapewniają odpowiednie podparcie. Fotele te nie tylko przytrzymają podróżnych we właściwej pozycji, ale mogą jeszcze zaoferować szereg dodatkowych funkcji premium, takich jak regulacja nachylenia oraz długości siedziska, co w tej klasie jest opcją absolutnie wyjątkową. Aby poprawić ergonomię wnętrza i spotęgować wrażenia dynamicznej jazdy, obniżono również ich położenie w kabinie.
Nie zapomniano również o pasażerach tylnego rzędu foteli. Dla wersji ST przygotowano zupełnie nową tylną kanapę, której kształt wyprofilowano za pomocą specjalnie dobranej pianki. Dzięki temu osoby podróżujące z tyłu poczują się równie bezpiecznie i komfortowo jak pasażerowie przednich foteli i będą mogły cieszyć się sportowymi osiągami oraz praktycznym charakterem auta, który wpisany jest przecież w jego sportowe DNA.
W Europie nowy Ford Focus ST będzie dostępny w trzech oryginalnych wersjach wyposażeniowych – ST1, ST2 oraz ST3. Oznaczenia te znane są już posiadaczom poprzedniej wersji Forda Focus ST na Wyspach Brytyjskich.
Dokładne zestawienie elementów każdej z opcji wyposażenia może różnić się w zależności od rynku, jednak ST1 będzie najbardziej podstawową opcją oferującą m.in. fotele Recaro, system bezkluczykowego uruchamianie auta, plakietki z logo ST przy przednich drzwiach oraz standardową tylną kanapę ST wraz z środkowym podłokietnikiem.
W opcji ST2 znajdziemy ponadto fotele Recaro częściowo obszyte skórą oraz dwustrefową, automatyczną klimatyzację. Egzemplarze przeznaczone do ruchu prawostronnego będą dodatkowo wyposażone w wyjątkowe dywaniki podłogowe ST, automatyczne reflektory, samościemniające się lusterko wsteczne oraz automatyczne wycieraczki, czyli elementy wyposażenia standardowo montowane w pojazdach w wersji ST1 przeznaczonych do ruchu lewostronnego.
Najbogatsza wersja wyposażenia ST3 obejmuje system podgrzewania foteli Recaro, które na dodatek zyskują tu również regulację w ośmiu płaszczyznach oraz regulację długości siedziska, a także tylną kanapę Recaro oraz biksenonowe reflektory, które zapewniają znakomite doświetlenie drogi.
Nowy Ford Focus ST Wagon
Nowy Ford Focus ST w wersji kombi pokazuje potencjał modeli ST i ma na rynku europejskim stanowić unikalną ofertę w swoim segmencie.
„Ford Focus ST Wagon stanowi absolutnie wyjątkową ofertę” – zauważa Capito. „Wersja ta wykorzystuje praktyczne walory nadwozia kombi modelu Ford Focus, ale nie odbywa się to kosztem osiągów, charakterystyki prowadzenia czy jakości wykonania pięciodrzwiowej wersji. Łączymy z wersją kombi ST spore nadzieje spodziewając się ogromnego sukcesu”.