MotoNews.pl

Volkswagen Beetle R Concept

26 września 2011

Beetle R Concept 4

Podczas IAA we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował po raz pierwszy Beetle R Concept. Tak jak Golf R i Scirocco R, także wersja „R” Beetle powstała poza bramami zakładów w Wolfsburgu, mianowicie w halach należącej do Volkswagena spółki Volkswagen R GmbH. Beetle R Concept jest jeszcze modelem studyjnym. Jednak kto zna Beetla 2.0 TSI (147 kW/200 KM) wie, jakie możliwości tkwią w tym nowym modelu. Beetle R mógłby śmiało konkurować pod względem potencjału mocy z Golfem R i Scirocco R.

Wygląd zewnętrzny
Prezentowany Beetle R Concept pokryty jest lakierem Seriousgrey. Model studyjny wyposażono w 20-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Talladega, jakie montowane są również w Golfie R i Scirocco R, jednak tam średnica obręczy wynosi 18 i 19 cali. Pod pięcioma potrójnymi ramionami ukryte są niebieskie zaciski hamulców w stylu „R”.

Nowe, szersze zderzaki
Styliści zmodyfikowali zderzaki, które są teraz o 30 mm szersze. Z przodu moduł zderzaka składa się z 3 wlotów powietrza pokrytych kontrastowym, czarnym lakierem. Środkowy wlot powietrza zaopatruje silnik w tlen, dwa zewnętrzne służą do chłodzenia hamulców. Przedni czarny spojler jest wykonany jako płaski splitter (z chromowaną listwą) – tego rodzaju spojlery są zazwyczaj stosowane w samochodach wyścigowych. Aby utrzymać optymalną temperaturę silnika także w ekstremalnych warunkach, w masce silnika z prawej i lewej strony wykonano otwory wentylacyjne.

W tylnym zderzaku widoczne są wyloty powietrza wynikające z aerodynamicznej koncepcji Beetle R Concept, która obejmuje także dyfuzor w dolnej części zderzaka. Dyfuzor wraz z ozdobionym czarną krawędzią tylnym spojlerem, znacznie większym niż w seryjnych modelach o mocy maksymalnie 200 KM, gwarantuje idealny docisk tylnej osi. Układ wydechowy zakończony jest dwoma chromowanymi, podwójnymi końcówkami.

Po bokach zderzaki przechodzą w samonośne błotniki, które są o 15 milimetrów szersze, niż w wersji standardowej. Progi pokryte są czarnym, błyszczącym lakierem i posiadają chromowaną listwę. Takim samym lakierem pokryty jest dach, przylegająca do niego górna część tylnej pokrywy, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki w drzwiach.

Wnętrze
Jak we wszystkich modelach „R”, wnętrze jest w pełni zgodne ze sportowym charakterem samochodu. Kubełkowe fotele, z ergonomicznymi wkładkami Ergopads z popielatego nubuku, obszyte są czarną skóra Nappa z wytłoczonym logo R; szwy są w kolorze niebieskim Space.

Błyszczący, czarny lakier zastosowany na zewnątrz, został użyty także we wnętrzu, między innymi w aplikacjach na tablicy rozdzielczej oraz elementach ozdobnych wokół dźwigni zmiany biegów. Zegary mają formę typową dla modeli „R”. Na środku, jak w samochodach sportowych, umieszczono obrotomierz, dodatkowe wskaźniki – nad konsolą środkową. Listwy progowe zdobi logo R. Na pedałach znajdują się nakładki ze szczotkowanego aluminium.

 

Zdjęcia: newspress, informacja: VW