Gdy Volkswagen CC zadebiutował cztery lata temu, był pierwszym 4-drzwiowym coupe na rynku europejskim, którego cena mieściła się w przedziale 30 000 – 40 000 euro. Nisza wkrótce przekształciła się w nowy segment rynku – do chwili obecnej niemal 270 000 ludzi na całym świecie jeździ tym sedanem o stylowym kształcie samochodu sportowego. Zapewne cenią sobie nie tylko elegancką linię coupe, lecz także czworo drzwi i przestrzeń we wnętrzu kabiny, która pozwala na wygodne podróżowanie czwórce pasażerów. Teraz Volkswagen prezentuje uaktualnioną pod kątem technicznym i wizualnym wersję CC.
Przód i tył samochodu mają nowy wygląd, Volkswagen CC został także wyposażony w standarzie w nowe reflektory biksenonowe, statyczne światła skrętne i światła tylne z diodami LED o nowym designie. Do wyposażenia standardowego należą także: system wykrywania zmęczenia u kierowcy, system audio z radioodtwarzaczem i odtwarzaczem płyt CD, progi drzwiowe wykonane ze stali nierdzewnej oraz zagłówki z dodatkową regulacją w płaszczyźnie pionowej przy przednich fotelach.
Do nowego CC trafiły także nowe systemu pomocnicze, takie jak: Side Assist Plus (asystent zmiany pasa ruchu) ze zintegrowaną funkcją Lane Assist zapobiegającą niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu, Dynamic Light Assist – system dynamicznego oświetlenia, zapewniający lepszą widoczność (nowość w VW CC) i system wykrywania znaków drogowych bazujący na zestawie kamer. Poziom komfortu podniesiono oferując fotele z funkcją masażu.
Nowego Volkswagena CC będą mogły napędzać zarówno silniki benzynowe, jak i diesle. Wszystkie jednostki TDI zostaną wyposażone standardowo w funkcję Start/Stop i system odzyskiwania energii hamowania. Wszystkie jednostki benzynowe również będą posiadać tę ostatnią funkcjonalność. Moc diesli to 140 KM (103 kW) i 170 KM (125 kW), a jednostki benzynowe rozwijają moc 160 KM (118 kW), 210 KM (155 kW) i 300 KM (220 kW). W USA Volkswagen CC będzie także dostępny z silnikiem TSI o mocy 200 KM (147 kW) i FSI o mocy 280 KM (206 kW). Wszystkie jednostki napędowe mają się odznaczać oszczędnym zużyciem paliwa, np. TDI o mocy 140 KM w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną ma zużywać 4,7 l oleju napędowego na 100 km i emitować 125 g CO2 na kilometr.
Nowy Volkswagen CC zadebiutuje 18 listopada w Los Angeles, a do sprzedaży ma wejść wkrótce potem – w Niemczech pojawi się w lutym 2012 roku, a następnie w kolejnych krajach europejskich, Ameryce, Rosji, Chinach (lokalna wersja będzie dostępna od 2013 roku) i pozostałych krajach świata.