Na czterdzieste drugie Tokyo Motor Show Subaru szykuje szereg niespodzianek. Na stoisku producenta zobaczymy koncept „rewolucyjnego sportowego kombi” o nazwie Subaru Advanced Tourer Concept, nową Imprezę i BRZ – sportowy pojazd z napędem na obie osie stworzony we współpracy z Toyotą.
Subaru Advanced Tourer Concept
Ten koncepcyjny pojazd ma uosabiać hasło Subaru „pewność w ruchu”. To samochód z segmentu C w postaci sportowego kombi nowej generacji. Zastosowano w nim innowacyjny design nadwozia, niespotykany w konwencjonalnych kombi oraz szereg rozwiązań użytkowych stworzonych na podstawie długoletniego doświadczenia Subaru.
Napęd stanowi silnik poziomy o tłokach przeciwbieżnych typu boxer z wtryskiem bezpośrednim. W tworzeniu układu napędowego Subaru zastosowało swoją nową koncepcję „downsizing’u” (pojemność silnika turbo zmniejszono do 1600 cm sześciennych) i wykorzystało doświadczenia zebrane podczas projektu o nazwie Hybrid Electric Vehicle. W rezultacie Advanced Tourer Concept oferuje sportowe doznania podczas jazdy przy większej przyjazności dla środowiska. Jednostka napędowa współpracuje z bezstopniową, automatyczną skrzynią biegów Lineartronic.
Tworząc wnętrze kabiny projektanci Subaru umieścili w centrum swojego zainteresowania potrzeby kierowcy i pasażerów. Dach wykonano w całości ze szkła, dzięki czemu kabina wydaje się przestronniejsza i jaśniejsza. Do wykończeń użyto drewna i metalu. W kierownicę budowano duży ekran, dzięki któremu kierowca będzie mieć dostęp do map, telewizji i Internetu. Oprócz tego koncepcyjne kombi wyposażono w zaawansowany system New EyeSight z dwiema miniaturowymi kamerami wideo instalowanymi na poziomie głowy kierowcy. New EyeSight alarmuje kierowcę sygnałem dźwiękowym o możliwości zderzenia z innym obiektem w promieniu do 63 metrów podczas jazdy samochodu z prędkością 60 km/godz. Jeśli pojazd zbliży się do przeszkody na odległość do 16 metrów, system inicjuje automatyczne hamowanie, a jeśli auto zbliży się niebezpiecznie do innego ruchomego obiektu i kierowca przypadkowo naciśnie na pedał gazu, New EyeSight zredukuje moc silnika o 90 proc.
Podstawowe dane Advanced Tourer Concept:
- długość: 4580 mm, szerokość 1840 mm, wysokość: 1430 mm
- silnik: 1,6 l silnik turbo, poziomy o tłokach przeciwbieżnych, z wtryskiem bezpośrednim
- przekładnia: Lineartronic
- napęd: symetryczny napęd na wszystkie koła z systemem hybrydowym
- bateria: litowo-jonowa
Subaru Impreza Sport (5-drzwiowa) / Impreza G4 (4-dzwiowa)
Nowa Impreza również może się pochwalić najnowszym modelem silnika boxer współpracującym z przekładnią Lineartronic, a poza tym zmniejszono jej masę, poprawiono charakterystykę aerodynamiczną nadwozia, zmniejszono zużycie paliwa i zwiększono przestrzeń w kabinie bez ingerencji w podstawowe wymiary pojazdu.
Podstawowe dane:
- Nadwozie: 5- i 4-drzwiowe
- Długość: 4415 mm, szerokość: 1740 mm, wysokość: 1465 mm
- Silniki: 1,6 i 2,0 l, silnik poziomy o tłokach przeciwbieżnych trzeciej generacji
- Przekładnia: bezstopniowa, automatyczna Lineartronic
SUBARU BRZ
Bazuje na koncepcji „Pure Handling Delight”. Jego sercem jest „znak firmowy” Subaru – silnik poziomy o tłokach przeciwbieżnych, słynący z niewielkiej masy, kompaktowego charakteru i nisko umieszczonego środka ciężkości. W połączeniu z platformą z napędem na tylną oś sprawia, że Subaru BRZ należy do pojazdów o najniżej umieszczonym środku ciężkości na świecie i świetnie reaguje na wszelkie działania kierowcy.
2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa została zaprojektowania specjalnie na potrzeby samochodu sportowego i zastosowano w niej technologię wtrysku bezpośredniego autorstwa Toyoty.
Podstawowe dane Subaru BRZ:
- Długość: 4240 mm, szerokość: 1775 mm, wysokość: 1300 mm
- Rozstaw osi: 2570 mm
- Silnik: 2,-litrowy silnik poziomy o tłokach przeciwbieżnych z wtryskiem bezpośrednim
- Przekładnia: 6MT/E-6AT
- Napęd: na tylną oś
S206
Subaru Tecnica International Inc, które zajmuje się działaniami Subaru na polu sportów motorowych przygotowuje na tokijską wystawę specjalną, stuningowaną wersję 4-drzwiowej Imprezy WRX STI, oznaczoną jako S206. Ma się ona wyróżniać niezwykłą stabilnością, szybkością reakcji na działania kierowcy i łatwością wykonywania manewrów. Na razie nie ogłoszono jednak żadnych szczegółów technicznych dotyczących tego pojazdu, mają się one pojawić 24 listopada.