MotoNews.pl

Szybkie jak wiatr, czyli Gemballa Tornado (Porsche Cayenne) i Mistrale (Porsche Panamera)

14 listopada 2011

Gemballa Tornado 3

Znany, niemiecki tuner Gemballa GmbH przygotował dwie premiery na Top Marques Monaco Show, które odbędzie się w dniach 14-17 kwietnia. Nazwa imprezy być może nie jest zbyt znana – zapewne dlatego, że zbiera się na niej wybrana grupa wystawców i odwiedzających, ponieważ jest poświęcone najbardziej ekskluzywnym samochodom na świecie.

Gemballa pokaże tam modele Tornado – bazujące na Porsche Cayenne (958) i Mistrale oparte o Porsche Panamera (970). Oba przeszły niemal całkowitą rekonstrukcję nadwozia, a większość stalowych paneli zastąpiono lekkimi i wytrzymałymi odpowiednikami z włókna węglowego. Wymieniono maskę silnika, skrzydła przednie, drzwi, przedni i tylny zderzak, co w sumie pozwoliło obniżyć masę pojazdu o 70 kg. W wydatnych nadkolach mieszczą się opony zamontowane na 22-calowych felgach projektu Gemballi, bardziej wytrzymałe, niż 20-calowe oryginały. Tuner zamontował również w obu Porsche wyczynowy układ hamulcowy stworzony specjalnie dla Mistrale i Tornado we współpracy z Brembo. Składają się na niego masywne, wentylowane i nawiercane tarcze o średnicy 411 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i podobne tarcze o średnicy 380 mm, z 4-tłoczkowymi zaciskami z tyłu.

Gemballa oferuje swoim klientom dwie wersje silnikowe dla Tornado i Mistrale. W pierwszej jednostka V8 biturbo w Cayenne/Tornado odznacza się mocą 580 KM, a w Panamerze/Mistrale mocą 610 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 850 Nm. W drugim wariancie oba pojazdy oddają do dyspozycji kierowcy 700 koni mechanicznych mocy i około 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Wnętrze kabiny wykończono skórą i alcantarą najlepszej jakości.

Przedstawiciele Gemballi zapowiedzieli, że firma stworzy zaledwie po 30 egzemplarzy modelu Tornado i Mistrale, które trafią do rąk wybranych klientów.

Zdjęcia: Gemballa, opracowanie: BM