Volkswagen rozszerza rodzinę Passatów o nowy model Alltrack. Nowa wersja bazuje na konfiguracji Passata kombi i wpasowuje się w ofercie producenta między konwencjonalnego Passata kombi a SUVy, takie jak np. Tiguan.
Decyzję o produkcji tego typu samochodu Volkswagen uzasadnia następująco: “…wielu kierowców, którzy używają swoich pojazdów do holowania lub niezbyt trudnych warunkach terenowych pragnie mieć wszechstronny, sportowy i bardzo przestronny samochód pasażerski, który radziłby sobie również nieźle w nieco trudniejszych warunkach”. Właśnie z myślą o takich klientach powstał Passat Alltrack.
W porównaniu ze znanym Pasatem w wariancie kombi, nowy model wyróżnia się nowymi zderzakami, nawiązującymi do stylistyki SUVów, a w wymiarze praktycznym: większym kątem rampowym, kątem natarcia i zejścia oraz większym prześwitem między podwoziem a nawierzchnią drogi.
Oferta silnikowa dla Volkswagena Passata Alltrack to dwa turbodoładowane silniki benzynowe TSI z wtryskiem bezpośrednim o mocy 160 KM (118 kW) i 210 KM (55 kW) i dwa turbodiesle TDI, również w tryskiem bezpośrednim, o mocy 140 KM (103 kW) i 170 KM (125 kW). Dwie najmocniejsze wersje Alltracka, wyposażone w silnik TDI o mocy 170 KM i jednostkę TSI o mocy 210 KM standardowo posiadają także w napęd na wszystkie koła 4MOTION i dwusprzęgłową przekładnię DSG. Alltrack z silnikiem TDI o mocy 140 KM będzie opcjonalnie oferowany z napędem na obie osie.
Passat Alltrack z napędem 4MOTION i silnikiem TDI o mocy 140 KM zużywa w cyklu mieszanym 5,7 l oleju napędowego na 100 km/h i emituje 150 g CO2 na km, a ten z jednostką o mocy 170 KM potrzebuje 5,8 l oleju napędowego na 100 km i emituje 152 g CO2 na km.
Volkswagen Passat Alltrack zadebiutuje podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio, który odbędzie się w dniach 3-11 grudnia, a w salonach motoryzacyjnych ma się pojawić na początku przyszłego roku.