smart postanowił rzucić wyzwanie naszym wyobrażeniom o tym, jak mógłby wyglądać miejski pickup. Koncepcyjny for-us jest przeznaczony dla osób młodych wiekiem i duchem, które prowadzą aktywny tryb życia, a jednocześnie zależy im na tym, by ich pojazd był jak najmniej szkodliwy dla środowiska i nie potrzebował zbyt dużo miejsca do parkowania.
Smart for-us ma 3547 mm długości, 1506 mm szerokości i 1701 mm wysokości i zapewne zmieściłby się z łatwością na pace typowego pickupa, jednak pod nadwoziem kryje niespodzianki. Dzięki silnikowi magnetoeletrycznemu o mocy 55 kW i maksymalnym momencie obrotowym 130 Nm for-us jest zrywny, ale nie emituje żadnych zanieczyszczeń. Rozwija prędkość maksymalną 120 km/h. For-two został także wyposażony w baterię litowo-jonową 17,6 kWh.
Tylna klapa otwierana jest przez układ elektryczny. Po otwarciu podłoga paki wysuwa się o 280 mm, a następnie klapa zsuwa się w dół i przyjmuje pozycję równoległą. Kabinę wyposażono m.in. w smartfon zamontowany w miejscu, gdzie zwykle znajduje się lusterko wsteczne. Kierowca może obserwować, co się dzieje za samochodem dzięki kamerze wideo zintegrowanej ze smartfonem. We wnętrzu for-us znajdują się także dwa fotele pokryte miękką, żółtą tkaniną, która ma sprawiać, że pasażerowie będą się czuć tak, jakby leżeli w hamaku.
Smart for-us zadebiutuje oficjalnie w przyszłym roku podczas North American International Auto Show w Detroit, który odbędzie się w dniach 14-22 stycznia.