Podczas Auto Expo 2012 w indyjskim New Dehli Land Rover pokazał dwa pojazdy koncepcyjne o nazwach: Defender Concept 100 i Defender Concept Sport. Stanowią one wizje potencjalnych kierunków, w jakich podążać może stylistyka następcy legendarnego modelu Land Rovera. Oba pojazdy ewoluowały jeszcze od czasu pierwszej prezentacji na wystawie we Frankfurcie nad Menem, we wrześniu zeszłego roku. Obecnie poruszają się na oponach marki Cooper zamontowanych na zoptymalizowanych, 20-calowych felgach.
Defender Concept 100 po raz pierwszy wystąpił w czerwonej odsłonie. Jego projektanci postarali się dostosować najbardziej typowe cechy wyglądu Defendera do potrzeb XXI wieku. Defender Concept 100 ma krótkie zwisy umożliwiające pokonywanie dużych kątów natarcia i zejścia, ustawioną pionowo szybę przednią oraz typowy dla Defendera wygląd przedniej części, z zaokrąglonymi reflektorami i wydatną kratką atrapy chłodnicy.
Defender Concept 100 Sport przedstawiony w Indiach również miał czerwone nadwozie, lecz nawiązuje swoim wyglądem do dawnych modeli Land Rovera z tkaninowymi dachami i składanymi przednimi szybami.
Oba koncepty zostały wyposażone w system Terrain Response, który dostosowuje charakterystykę pojazdu do każdych warunków bez konieczności interwencji ze strony kierowcy. Oprócz tego nowy system Terrain-i tworzy inteligentną mapę topograficzną terenu znajdującego się przed samochodem i wyświetla ją w formie wizualizacji 3D. Terrain-i automatycznie identyfikuje potencjalne zagrożenia i sugeruje alternatywne trasy. W warunkach miejskich ten sam system potrafi z dużą dokładnością ostrzec przed pieszymi usiłującymi wtargnąć na jezdnię i innymi zagrożeniami.
Nowy system Wade Aid wykorzystuje czujniki sonarowe zamontowane na zderzakach i lusterkach bocznych, by zmierzyć głębokość wody, w jakiej porusza się samochód. Następnie Wade Aid przystosowuje pojazd do wykrytych warunków: uszczelnia otwory wentylacyjne, unosi zawieszenie, wybiera niższy bieg i doradza kierowcy, jaka prędkość będzie najbezpieczniejsza w tej sytuacji.
Koncepty mają także inteligentny system Twin-Solenoid Stop/Start współpracujący z najnowszą, 8-biegową przekładnią automatyczną oraz system Driveline Disconnect, który przekazuje moc wyłącznie na przednią oś chyba, ze warunki wymagają zastosowania napędu na wszystkie koła. W odróżnieniu od innych systemów fizycznie, a nie elektronicznie odłącza tylną oś, by zmniejszyć straty związane tarciem, jednak może niezwłocznie odwrócić ten proces.