MotoNews.pl

Nowy Volkswagen CC w sprzedaży już w lutym

16 stycznia 2012

Volkswagen CC 10

Nowa odsłona Volkswagena CC zadebiutowała w listopadzie podczas Los Angeles Auto Show. Teraz zbliża się data wejścia nowego CC do sprzedaży na rynku europejskim. Czterodrzwiowa limuzyna pojawi się w salonach w lutym, na początku w Niemczech i Luksemburgu, a pod koniec miesiąca w pozostałej części Europy. Wiosną tego roku Volkswagen wprowadzi nowe CC na rynki amerykańskie, azjatyckie i w Rosji.

Nowa edycja coupe Volkswagena ma przeprojektowany przód i tył, by – jak twierdzi producent – „dopasować go do stylistycznego DNA Volkswagena” i uczynić jeszcze bardziej eleganckim i dynamicznym. Niemiecki koncert poszerzył także standardową ofertę wyposażenia, która teraz obejmuje takie elementy, jak: reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów, tylne oświetlenie z diodami LED o nowym designie, system wykrywania zmęczenia u kierowcy, system audio RCD 310, nakładki na progi drzwiowe ze stali szlachetnej i komfortowe zagłówki przy fotelach przednich z możliwością regulacji. W Niemczech klienci otrzymają w standardzie także wielofunkcyjną kierownicę obitą skórą.

W Volkswagenie CC będą także dostępne nowe systemy pomocnicze, takie jak: system dynamicznego oświetlenia Dynamic Light Assist i system wykrywania znaków drogowych. Po raz pierwszy także w Volkswagenie CV będzie można korzystać z Side Assist Plus (ostrzega przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia kierowcy) ze zintegrowanym asystentem pasa ruchu. Opcjonalnie dostępne będą także klimatyzowane fotele z funkcją masażu.

Volkswagena CC będzie mógł napędzać jeden z sześciu silników benzynowych lub diesli z wtryskiem bezpośrednim. Wszystkie silniki TDI zostały standardowo wyposażone w funkcję Start/Stop i system odzyskiwania energii hamowania. Diesle odznaczają się mocą: 140 KM/103 kW i 170 KM/125 kW. Trzecim turbodieslem oferowanym w VW CC jest BlueTDI o mocy 140 KM/103 kW spełniający już teraz wymagania normy Euro-6, która zacznie obowiązywać jesienią 2014 roku. Jednostki benzynowe rozwijają moc: 160 KM/118 kW, 210 KM/155 kW i 300 KM/220 kW.

Wszystkie silniki o mocy do 210 KM mogą opcjonalnie współpracować z dwusprzęgłową przekładnią DSG. W połączeniu z jednostką TDI o mocy 103 kW (z ręczną skrzynią biegów) i silnikiem TDI o mocy 125 kW (współpracującym z przekładnią DSG) Volkswagen CC będzie mógł także w późniejszym czasie zostać wyposażony w napęd na wszystkie koła 4MOTION. Wariant 6-cylindrowy o mocy 300 KM standardowo będzie posiadać przekładnię DSG i napęd 4MOTION. Jednostki TDI współpracujące z przekładnią DSG mają także funkcję napędu z zastosowaniem sprzęgła jednokierunkowego. Wszystkie silniki charakteryzują się zoptymalizowanym zużyciem paliwa, np. TDI o mocy 140 KM w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną zużywa tylko 4,7 l oleju napędowego na 100 km i emituje 125 g CO2 na km, a może rozwinąć prędkość 214 km/h.

Zdjęcia: Volkswagen, opracowanie: BM