MINI Roadster jest szóstym modelem brytyjskiego producenta samochodów segmentu premium, a zarazem pierwszym pojazdem dwumiejscowym w historii tej marki. Mocne silniki i wysokiej jakości, specjalnie dopasowany do modelu układ jezdny gwarantują charakterystyczną gokartową frajdę.
Klasyczny miękki dach można szybko i łatwo rozłożyć i złożyć ręcznie. Aby jeszcze lepiej chronić pasażera, w MINI Roadsterze zamontowano za siedzeniami dwa pałąki bezpieczeństwa. Niezależnie od tego, czy dach jest otwarty czy zamknięty, bagażnik zachowuje pojemność 240 l. Dodatkowym udogodnieniem jest szeroki otwór bagażowy.
Wierne przeniesienie typowego designu marki do formy roadstera sprawia, że ta otwarta dwumiejscówka ma indywidualny i elegancki charakter. MINI Roadster w momencie premiery rynkowej będzie oferowany z czterema mocnymi i jednocześnie wydajnymi silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Zakres mocy to 90 kW/122 KM w MINI Cooper Roadster, 105 kW/143 KM w MINI Cooper SD Roadster (105 kW/143 PS), 135 kW/184 KM w MINI Cooper S Roadster oraz 155 kW/211 KM w John Cooper Works Roadster.
Do wyposażenia standardowego należą elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego regulowane w zależności od prędkości i regulacja stabilności jazdy DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności). Jeszcze większą stabilność na śliskich nawierzchniach oraz sportową dynamikę podczas jazdy na zakrętach zapewnia tryb dynamicznej kontroli trakcji DTC z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego EDLC (Electronic Differential Lock Control), który w MINI John Cooper Works Roadster jest dostępny w standardzie, a dla innych modeli jako wyposażenie opcjonalne.
O ochronę pasażerów dbają poduszki powietrzne czołowe i boczne (ochrona głowy i tułowia) oraz wyjątkowo sztywna rama szyby czołowej i przymocowane na stałe do karoserii pałąki bezpieczeństwa z polerowanej stali szlachetnej. Równowaga aerodynamiczna MINI Roadstera została ulepszona dzięki aktywnemu spojlerowi tylnemu, który wysuwa się automatycznie przy przekroczeniu prędkości 80 km/h.
Oferta wyposażenia standardowego MINI Roadstera obejmuje także: klimatyzację (MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster, MINI John Cooper Works Roadster), elektrycznie regulowane lusterka boczne, fotele z regulacją wysokości siedziska, system audio z odtwarzaczem CD obsługującym format MP3,. Opcjonalnie klient może zamówić: światła ksenonowe, światła adaptacyjne i m.in. czarne obudowy reflektorów.
Oferta silnikowa szczegółowo:
- MINI John Cooper Works Roadster: Czterocylindrowy silnik benzynowy z Technologią MINI TwinPower Turbo jak również z licznymi rozwiązaniami technologicznymi przejętymi bezpośrednio ze sportów motorowych, pojemność skokowa: 1 598 cm3, moc: 155 kW/211 KM przy 6 000 obr./min, maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 1 850 – 5 600 obr./min. (280 Nm z funkcją overboost przy 2 000 – 5 100 obr./min.), przyspieszenie (0–100 km/h): 6,5 s, maks. prędkość: 237 km/h, średnie zużycie NEDC: 7,3 l/100 km, emisja CO2: 169 g/km.
- MINI Cooper S Roadster: Czterocylindrowy silnik benzynowy z Technologią MINI TwinPower Turbo, pojemność skokowa: 1 598 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 5 500 obr./min., maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1 600 – 5 000 obr./min. (260 Nm z funkcją Overboost przy 1 730 – 4 500 obr./min.), przyspieszenie (0–100 km/h): 7,0 s, maks. prędkość: 227 km/h, średnie zużycie wg NEDC: 6,0 l/100 km, emisja CO2: 139 g/km.
- MINI Cooper Roadster: Czterocylindrowy silnik benzynowy z adaptacyjny układ rozrządu bazujący na technologii VALVETRONIC BMW Group, pojemność skokowa: 1 598 cm3, moc: 90 kW/122 KM przy 6 000 obr./min., maks. moment obrotowy: 160 Nm przy 4 250 obr./min., przyspieszenie (0–100 km/h): 9,2 s, maks. prędkość: 199 km/h, średnie zużycie wg NEDC: 5,7 l/100 km, emisja CO2: 133 g/km.
- MINI Cooper SD Roadster: Czterocylindrowy silnik benzynowy z Technologią MINI TwinPower Turbo, pojemność skokowa: 1 995 cm3, moc: 105 kW/143 KM przy 4 000 obr./min., maks. moment obrotowy: 305 Nm przy 1 750 – 2 700 obr./min., przyspieszenie (0–100 km/h): 8,1 s, maks. prędkość: 212 km/h, średnie zużycie wg NEDC: 4,5 l/100 km, emisja CO2: 118 g/km