Ferrari przedstawiło materiały i zdjęcia modelu F12berlinetta zapowiadającego wprowadzenie do oferty włoskiego producenta nowej generacji 12-cylindrowych silników. Oficjalnie i publicznie Ferrari F12berlinetta pokaże się po raz pierwszy w Genewie, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego rozpoczynającego się już w przyszłym tygodniu.
Ferrari F12berlinetta ma krwistoczerwone nadwozie o długości 4618 mm, szerokości 1942 mm i wysokości 1273 mm, waży 1525 kg, a pod maską kryje wspomnianą już, nową jednostkę napędową o 12 cylindrach i pojemności 6262 cm sześciennych. Generuje ona moc 740 KM przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 690 Nm dostępny od 6000 obr./min. Rozpędza F12berlinettę do 340 km/h i przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,1 sekundy czyniąc ją najszybszym modelem Ferrari, jaki dotąd zbudowano. Przy okazji o 30% zredukowano zapotrzebowanie na paliwo. Ferrari F12berlinetta emituje 350 g CO2 na km – wynik imponujący, ale zrozumiały przy takim typie samochodu.
Nowy silnik to nie jedyny element, który pozwolił na uzyskanie tak świetnych osiągów. Skrócono rozstaw osi, a silnik, deskę rozdzielczą i fotele umieszczono niżej niż zwykle. Dzięki nowemu rozkładowi tylnego zawieszenia i przekładni tył pojazdu jest bardziej kompaktowy. Pojazd ma bardziej zwartą sylwetkę i niżej zawieszony środek ciężkości przesunięty ku tyłowi podwozia. Wpłynęło to także dodatnio na charakterystykę aerodynamiczną samochodu. Ramę konstrukcyjną zaprojektowała firma Scaglietti, wykorzystując do tego aluminium. Udało się jej zwiększyć o 20% sztywność strukturalną, a jednocześnie zmniejszyć masę pojazdu (o 70 kg w porównaniu z poprzednim coupe z silnikiem V12). Masę rozłożono w taki sposób, by 54% przypadało na tył auta.
Zespół inżynierów z Ferrari popracował także nad charakterystyką aerodynamiczną F12berlinetty: współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia samochodu Cd wynosi 0,299, a siłę dociskającą pojazd zwiększono o 76 procent (123 kg przy 200 km/h).
O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dba nowa generacja układu hamulcowego z tarczami karbonowo-ceramicznymi, nowa odsłona systemu kontroli zawieszenia magnetoreologicznego oraz systemy tradycyjnie używane w modelach Ferrari, takie jak: elektroniczny układ różnicowy E-Diff, system ESP Premium, system kontroli trakcji F1-Trac i wyczynowy ABS.
Design Ferrari F12berlinetta do efekt współpracy Ferrari Styling Centre z Pininfariną. Nadwozie jest smukłe i wyróżnia się agresywnie poprowadzonymi liniami, a we wnętrzu kabiny zastosowano skórzaną tapicerkę i elementy wykończeniowe z aluminium i włókna węglowego.