Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie na stoisku MINI widzowie będą mogli podziwiać aż dwa premierowe modele. Pierwszym z nich jest MINI Clubvan Concept, o którym pisaliśmy już obszerniej wcześniej. Drugi to MINI John Cooper Works Countryman, pierwszy sportowy model marki, który będzie łączyć wyścigowe “smaczki” przygotowane przez John Cooper Works z napędem na wszystkie koła ALL4.
MINI John Cooper Works Countryman korzysta z nowego, czterocylindrowego silnika benzynowego z turbosprężarką twin-scroll, wtryskiem bezpośrednim i system kontroli zmiennych faz rozrządu. Jednostka napędowa ma pojemność 1,6 l i generuje moc 218 KM/160 kW oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm (300 Nm z funkcją Overboost). Pojazd będzie standardowo wyposażony również w zestaw poprawiający aerodynamikę nadwozia, obniżone zawieszenie sportowe, sportowy układ wydechowy, dynamiczny układ kontroli stabilności DSC, funkcję DTC, zestaw 18-calowych obręczy z lekkich stopów i specjalne detale wykończeniowe, charakterystyczne tylko dla tego modelu. Jest to także pierwszy pojazd z plakietką John Cooper Works oferowany z 6-biegową przekładnią automatyczną, jako wyposażeniem opcjonalnym. Opcjonalnie będzie można poza tym zamówić kontrastowy, czerwony lakier na dachu i obudowach lusterek bocznych i 19-calowe obręcze z lekkich stopów. We wnętrzu zamontowano sportowe fotele, sportową kierownicę i zaprojektowane specjalnie dla tego modelu przełączniki i wskaźniki.
MINI John Cooper Works Countryman przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 7 sekund, rozwija prędkość 225 km/h (223 km/h ze skrzynią automatyczną) i konsumuje 7,2 l paliwa na 100 km w nowym, europejskim cyklu jazdy (8 l z przekładnią automatyczną). Emisję CO2 utrzymano na poziomie 167 (187) g/km.
W salonach sprzedaży MINI John Cooper Works Countryman pojawi się jesienią tego roku.