MotoNews.pl

Hamann Hawk Roadster, kolejne wcielenie Mercedesa SLS

14 marca 2012

Hamann Hawk Roadster 2

Podczas genewskich targów samochodowych znany tuner Hamann Motorsport prezentuje model o nazwie Hawk Roadster, w którym rozpoznać można zmodyfikowanego Mercedesa SLS. Rzucający się w oczy dzięki czerwonemu lakierowi nadwozia pojazd ma dodatkowe komponenty poprawiające aerodynamikę, wzmocniony silnik, układ wydechowy ze stali szlachetnej o sportowym brzmieniu, 21-calowe obręcze z lekkich stopów i luksusową kabinę.

Dzięki wymianie układu wydechowego na wyczynowy i zastosowaniu sportowego filtra powietrza 6,2-litrowa jednostka napędowa zwiększyła moc do 636 KM/468 kW, a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 680 Nm dostępnych przy 4850 obr./min. Poprawiony Mercedes SLS przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h.

Hamann Hawk Roadster ma nowy fartuch przedn o kształcie zapewniającym lepszy docisk przedniej osi do podłoża, którym zastąpiono seryjny zderzak. Większe wloty powietrza w połączeniu z nowymi diodami LED nadają dwuosobowemu roadsterowi bardziej dynamiczny wygląd. Większe wloty powietrza to jednocześnie gwarancja lepszej wentylacji silnika. Maskę silnika wykonano z włókna węglowego. Nowe fartuchy boczne sprawiają wrażenie, jakby kabriolet był niżej zawieszony i nieco rozciągnięty. Nowy fartuch tylny z dyfuzorem koryguje przepływ powietrza pod podwoziem samochodu i mieści także cztery potężne końcówki rur wydechowych o średnicy 90 mm każda.

Mercedes SLS w interpretacji Hamann Motorsport został ozdobiony felgami Unique Forged Anodized o średnicy 21 cali, na których zamontowano opony 245/30 ZR 21z przodu i 345/25 ZR 21 z tyłu. Nowe zawieszenie typu coilover zostało specjalne dopieszczone przez specjalistów z Hamanna. Wyposażono je w amortyzatory o regulowanej wysokości i progresywne sprężyny, dzięki czemu środek ciężkości Hawk Roadstera można obniżyć o 30 mm.

Wnętrze kabiny to prawdziwy salon dla VIPów o sportowej charakterystyce. Do wykończeń zastosowano delikatną skórę i syntetyczny zamsz, całość ozdobiono aplikacjami i haftowanymi elementami. Obramowania otworów wentylacyjnych, nakładki na progi drzwiowe i konsolę środkową wykonano z czerwonego włókna węglowego. Na pedały gazu, hamulca i sprzęgła nałożono nakładki z czarnego, anodowanego aluminium. Przeprojektowano także kierownicę, by miała bardziej ergonomiczny kształt.

Zdjęcia: Hamann, opracowanie: BM