Honda Crosstour to amerykański wariant modelu Accord w wersji CUV, który w USA pojawił się w 2010 roku. Podczas New York International Auto Show (NYIAS) Honda zaprezentowała koncepcyjną wersję nowej generacji tego crossovera, która ma być zapowiedzią tego, w jakim kierunku będzie się rozwijać design nadwozia luksusowych CUVów średniej wielkości japońskiej marki. Model ma wejść do sprzedaży za oceanem jesienią tego roku i jest skierowany do aktywnych klientów, którzy stanowią największą część nabywców w segmencie crossoverów klasy premium. Honda Crosstour 2013 będzie wyposażona w oszczędniejsze silniki V6 i czterocylindrowe oraz nową, 6-biegową przekładnię automatyczną.
Przednia część nadwozia Crossover Concept ma bardziej agresywny i sportowy wygląd, a pojazd zaopatrzono w 5-ramienne, 19-calowe obręcze z lekkich stopów (w wariancie produkcyjnym będą mieć średnicę 18 cali). We wnętrzu zmieniono materiały wykończeniowe i dodano 8-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej.
Crosstour będzie oferować w 2013 roku dwie jednostki napędowe: 3,5-litrowy silnik SOHC i-VTEC V6 i 2,4-litrowy i-VTEC V4. Modele wyposażone w silnik V6 będą korzystać z 6-biegowej przekładni automatycznej z technologią zmiennego zarządzania pracą cylindrów (Honda Variable Cylinder Management). W modelach Crosstour EX-L V-6 dostępny będzie także system Real Time 4WDTM, który przekazuje moc na wszystkie koła w przypadku wykrycia poślizgu.
Honda Crosstour Concept może się także pochwalić licznymi systemami bezpieczeństwa, w tym trzema nowymi: systemem ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z wybranego pasa ruchu (Lane Departure Warning), systemem ostrzegającym o ryzyku kolizji (Forward Collision Warning) i Lane Watch zapobiegającym powstawaniu tzw. martwego pola widoczności.