MotoNews.pl

Audi Q3 Jinlong Yufeng – smok dla kitesurferów

24 kwietnia 2012

Marka, model | ,
Audi Q3 jinlong yufeng 17

Podczas wystawy Auto China 2012 w Pekinie Audi przedstawia dwa pojazdy koncepcyjne bazujące na modelu Q3 – pierwszy z nich to Audi RS Q3 Concept, o którym pisaliśmy już wcześniej, a drugi nosi nazwę Q3 Jinlong Yufeng. W ten sposób niemiecki producent chciał zwrócić uwagę na to, iż SUV Q3 jeszcze w tym roku zadebiutuje na chińskim rynku.

2012 to chiński rok smoka i nazwa drugiego konceptu nawiązuje do tego: Jinlong Yufeng w tłumaczeniu na polski oznacza „złotego smoka na wietrze”. Na dachu Audi Q3 Jinlong Yufeng zamontowano dwie deski kitesurfingowe wykonane z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Projektanci stworzyli także płaską „kieszeń” umieszczoną w podłodze bagażnika auta. Zapewnia ona ochronę przed brudem i może być również wykorzystywana do przechowywania mokrych przedmiotów plażowych lub jako coś w rodzaju parasola. W bagażniku znajduje się również specjalny pojemnik na kite. W ścianie bagażnika po lewej stronie znajduje się schowek na dwie, kompaktowe, sportowe kamery o nazwie „Audi Cams”. Można je przymocować do drążka sterującego kitem lub kasku na głowie. Rejestrowane obrazy są przesyłane do samochodu za pośrednictwem sieci WLAN. Stamtąd mogą zostać wysłane z telefonu samochodowego z łączem Bluetooth do dowolnego odbiornika pracującego w standardzie UMTS.

Audi Q3 Jinlong Youfeng to offroadowy pojazd dla młodych, aktywnych miłośników sportu. Wyróżnia go jasnożółty lakier nadwozia, który ma kojarzyć się z radością życia i energią. Żółć nadwozia uzupełniono dodatkami w kolorze kwarcu. Pionowe, aluminiowe listwy w atrapie chłodnicy tworzą kształt fali na wysokości, na której pojawia się logo Audi. Listwy mają kolor szary, ale ich przednie krawędzie polakierowano na wysoki połysk, dzięki czemu tworzą ciekawy efekt estetyczny. Niektóre obszary wokół ksenonowych reflektorów polakierowano na kolor antracytowy, górną partię wlotów powietrza przykryto aluminiowymi panelami. Osłonę podwozia chroniącą okolice silnika również wykonano z aluminium. Do tego dodano poszerzone nadkola i progi boczne ze szczotkowanej stali nierdzewnej. W przedniej części poprzecznej listwy relingów dachowych umieszczono diody LED, by oświetlały obszar wokół samochodu. Końcówki rur wydechowych zintegrowano z dyfuzorem, częściowo wykonanym z aluminium.

We wnętrzu kabiny dominują trzy kolory: czarny, szary i żółty. Podsufitkę wykonano z szarej alcantary, deskę rozdzielczą obito czarną skórą nappa z żółtymi szwami. Całość uzupełniono akcentami z aluminium. Kierownicę obciągnięto skórą zeszytą żółtymi nićmi, tuż przy niej znajdują się dwie duże manetki do zmiany siedmiu biegów w przekładni S-tronic. Podnóżek i pedały gazu, hamulca i sprzęgła wykonano ze stali nierdzewnej i zaopatrzono w gumowe nakładki. Fotele mają ciekawą tapicerkę wykonaną z wąski pasków skóry o szerokości kilku dziesiątych milimetra, przeplatanych przędzą. Kolorystycznie tapicerkę ożywiają żółte lamówki i szwy. Panele boczne foteli również są żółte, wykonano je z żółtej skóry ‘Velvet” podobnej do nubuku, jednak o drobniejszy ziarnie. Żółtą skórę Velvet znajdziemy także na panelach drzwiowych.

Audi Q3 Jinlong Yufeng korzysta z 2,5-litrowego, 5-cylindrowego silnika TFSI z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem generującego 310 KM/228 kW mocy. Oczywiście „smocza” wersja Q3 ma także 7-biegową przekładnię S-tronic i stały napęd na wszystkie koła quattro. Audi Q3 Jinlong Yufeng rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 5,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h.

Auto porusza się na terenowych oponach w rozmiarze 255/45 zamontowanych na 20-calowych obręczach. Przedni i tylny rozstaw kół w Audi Q3 Jinlong Yufeng jest o 40 mm szerszy niż w wersji bazowej modelu, a prześwit zwiększono w nim o ok. 30 mm w porównaniu ze standardowym Audi Q3.

Zdjęcia: Audi, opracowanie: BM