Podczas 12. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Pekinie spółka GAC FIAT (Guangzhou Automobile Company Fiat) prezentuje serię interesujących nowości, stanowiących kamień milowy na drodze powrotu marki Fiat do Chin. GAC FIAT wprowadza na ten rynek ikony marki, takie jak Fiat 500 „by Gucci”, Fiat 500C, czy crossover Fiat Freemont. Prezentuje również najnowszą limuzynę produkowaną w Chinach, czyli Fiata Viaggio. Debiut nowego modelu, prezentującego globalny potencjał Grupy Fiat, otwiera nowe możliwości na jednym z głównych światowych rynków samochodowych i potwierdza strategiczną wizję GAC FIAT.
Fiat Viaggio: światowa premiera.
Nowy model Fiat Viaggio to bez wątpienia największa atrakcja stoiska GAC FIAT. Fiat Viaggio, (którego chińska nazwa Fei Xiang nawiązuje do koncepcji latania), to wspólny projekt Fiata i Chryslera oraz pierwszy model produkowany w Chinach przez spółkę GAC FIAT. To nowy samochód wykończony na wysokim poziomie, przełamujący tradycyjne schematy w segmencie kompaktowych limuzyn na rynku chińskim. Nowy Fiat Viaggio zawiera w sobie ekskluzywną mieszankę mocy, efektywności, wyrafinowania, technologii i dynamizmu, z finezją i elegancją włoskiego designu spod znaku Centro Stile Grupy Fiat. To idealne pozycjonowanie marki określającej się mianem “La Vita é Bella” (wł. życie jest piękne). Fiat Viaggio „ma apetyt” na wielki sukces, na miarę ustalenia nowych standardów w kluczowym segmencie na rynku chińskim i spełnienia oczekiwań lokalnych klientów.Pierwsze egzemplarze Fiata Viaggio zostaną wyprodukowane pod koniec czerwca i zaczną być sprzedawane pod koniec roku.
Debiut nowej limuzyny Fiat Viaggio stanowi bez wątpienia jedną z głównych atrakcji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Pekinie. Fiat Viaggio jest symbolem idealnej podróży z Włoch do Chin, a treść tego przesłania wzmacnia jeszcze chińska nazwa Fei Xiang, przywołująca ideę lotu od marzenia do odkrycia nowego stylu życia. Stylu doskonale reprezentowanego przez La Vita è Bella (wł: życie jest piękne), jednoczącego włoską filozofię przeżywania życia w pełni , z pasją i stylem.
Design
Jako „dziecko” włoskiego designu, nowy Fiat Viaggio łączy z typową włoską pasją klasyczne i nowoczesne koncepcje stylistyczne. Zaprojektowany w Turynie przez Centro Stile Grupy Fiat, Viaggio jawi się, jako projekt ponadczasowy, czysty i ekspresyjny dzięki płynnym i proporcjonalnym liniom. Projekt przodu samochodu w niepodważalny sposób nawiązuje do marki Fiat, a wyrafinowane światła tylne w technologii LED dają świadectwo wysokiej jakości.
Każda linia Fiata Viaggio godnie reprezentuje nieporównywalny włoski styl. Viaggio został zaprojektowany przez Fiata, jako jedyny i nieporównywalny z innymi limuzynami przedstawiciel swojego segmentu. Najdłuższy i najszerszy w swojej kategorii, Fiat Viaggio prezentuje dynamizm i doskonałą przyczepność.
Zdecydowanie wydłużony tylny słupek podkreśla opływowy profil samochodu. Mnogość eleganckich elementów chromowanych (już w wersji bazowej), nadaje mu niezwykle wyrafinowany wygląd.
Wnętrze charakteryzuje się wzornictwem „skoncentrowanym na kierowcy”: ekskluzywne obramowanie tablicy przyrządów w centralnej części deski rozdzielczej wyróżnia je wśród innych samochodów. Żadnych materiałów udających drewno czy metal: deska rozdzielcza jest spójna, o miękkiej i przyjemnej w dotyku powierzchni. Wnętrze jest ciepłe i eleganckie w dwukolorowej gamie barw (biały i beż). Najwyższa jakość materiałów sprawa, ze są one przyjemne w dotyku. Zrównoważone zastosowanie chromowanych detali i elementów posrebrzanych detali dodaje wyrafinowania. W wyższych wersjach obecność 8,4-calowego monitora systemu audio i nawigacji dodatkowo podkreśla charakter high-tech, unikalny w tym segmencie.
Awangardowa technologia
Długość 4.679 mm, szerokość 1.850 mm i rozstaw osi 2.708 mm. Fiat Viaggio stanowi nowy punkt odniesienia w segmencie C. Z tym samochodem Fiat wprowadza do najważniejszego w Chinach segmentu to, co najlepsze ze swojego technologicznego know-how i designu.
Nowy Fiat Viaggio, limuzyna posiadająca 5 miejsc i 4 drzwi, opiera się na konstrukcji wg zasady CUSW (Compact US Wide). To obecnie najbardziej wyrafinowana platforma w grupie Fiat, stanowiąca również bazę do nowego Dodge Dart, zaprezentowanego w styczniu na Salonie Samochodowym w Detroit. Konstrukcja CUSW pochodzi z kolei od platformy typu Compact, rozwijanej początkowo dla wielokrotnie nagradzanej Alfy Romeo Giulietta, co pozwala Włochom i Amerykanom na dzielenie się technologiami, komponentami i większością najlepszych procedur inżynieryjnych i projektowych.
Na bazie tej platformy, Fiat Viaggio został zaprojektowany tak, aby zapewnić najlepsze zachowanie na drodze i przyczepność najlepszą w tej kategorii, zabezpieczając jednocześnie maksymalny komfort dla kierowcy i pasażerów. Dzięki takim cechom, jak fantastyczna dynamika jazdy, podniesione bezpieczeństwo, oraz wykończenia rodem z wyższej klasy, marka Fiat przygotowuje się do „rozpieszczania” najbardziej wymagających chińskich Klientów tą ekskluzywną mieszanką mocy, efektywności, wyrafinowania, technologii i dynamizmu.
Fiat Viaggio będzie jedynym samochodem w swoim segmencie, oferującym wyłącznie na rynku chińskim wyrafinowane silniki turbo (1.4 T-Jet 120 KM i 150 KM), gwarantując osiągi oczekiwane zwykle od silników o większej pojemności, bez pogorszenia poziomu zużycia paliwa i kosztów utrzymania. Razem z silnikami T-Jet turbo będzie oferowana najnowsza automatyczna 6-biegowa skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem oraz alternatywnie wypróbowana, ręczna 5-biegowa.
Fiat 500 “Collezione”: mistrzowska drużyna.
Na 12. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Pekinie są też prezentowane samochody Fiat 500 “Collezione”, z najnowszymi wersjami Fiat 500 „by Gucci” i Fiat 500C. Model 500 „by Gucci”, stworzony wspólnie z marką Gucci, został oficjalnie zaprezentowany na rynku chińskim 19 kwietnia. Ta specjalna edycja samochodu została zaprojektowana przez Fridę Giannini, dyrektor kreatywną firmy Gucci, we współpracy z Centro Stile Grupy Fiat. Jako efekt niecodziennej współpracy dwóch, spośród najbardziej prestiżowych historycznych marek włoskich, model 500 by Gucci przedstawia doskonałe połączenie klasycznego włoskiego designu i najwyższej jakości. Fiat 500C, kolejna nowość z serii “Collezione”, „wnosząca” do Chin powiew śródziemnomorskiego klimatu, słońce, styl, sympatię i piękno kabrioletu spod znaku “Made in Italy”.
Fiat Freemont: wielki Crossover
Drużynę Fiata podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Pekinie uzupełnia crossover Fiat Freemont. Model ten, zaprezentowany w Chinach w styczniu, okazał się dużym sukcesem wśród sieci i Klientów. Jako pierwszy crossover w gamie Fiat, Freemont jest dostępny w wersji 7-miejscowej. Jest on przeznaczony dla Klientów o wyrafinowanych gustach, którzy chcą połączyć codzienne potrzeby rodziny z pragnieniem wolności i intensywnego życia. Fiat Freemont może sprostać tak różnym wymaganiom, zarówno podczas użytkowania w pracy, jak i w czasie wolnym.
GAC Fiat: spółka Joint Venture – kamień milowy
Stoisko GAC FIAT znajduje się w Pawilonie E4, razem ze stoiskami marek Chrysler/Jeep, Maserati i Ferrari. Obecność GAC Fiat w pawilonie poświęconym samochodom wyższej klasy potwierdza zainteresowanie Grupy rynkiem chińskim.
Dzięki awangardowej technologii Grupy Fiat-Chrysler, oraz długoletniemu doświadczeniu Guangzhou Automobile Group na rynku chińskim, GAC FIAT w ciągu dwóch lat od założenia stała się zyskujący na znaczeniu punktem na mapie chińskiego przemysłu. GAC FIAT prowadzi intensywne prace przy budowie nowego zakładu produkcyjnego w Changsha, w prowincji Hunan, który będzie jednym z najlepszych na świecie pod względem struktury, logistyki, systemów zarządzania i produkcji. Budowa zakładu i tworzenie jego struktur postępują zgodnie z planami uruchomienia produkcji modelu Fiat Viaggio pod koniec czerwca 2012.
Dwa lata po utworzeniu spółki GAC Fiat, otwarto 91 Koncesjonariuszy i 125 salonów sprzedaży samochodów w całym Państwie Środka.
Młoda, solidna i obiecująca spółka joint venture GAC Fiat, umacnia się na pozycji ważnego gracza na samochodowym rynku chińskim, dzięki produktom wzbudzającym wielkie zainteresowanie, dzięki rosnącej sieci sprzedaży, efektywnej strategii marketingowej i uwadze przykładanej do wymagań Klientów. Gama produktów składająca się z nowego kompaktu Fiat Viaggio, małej Pięćsetki i crossovera Fiat Freemont, potwierdza wiarę firmy GAC Fiat w rynek chiński. Dzięki ekskluzywnemu włoskiem stylowi, odpowiedniemu pozycjonowaniu marketingowemu oraz wydarzeniom promocyjnym na wysokim poziomie, GAC FIAT stawia czoła rzeczywistości roku 2012 z wielkim entuzjazmem i determinacją.